חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טרה נובה משיק בחגיגת השקה שנתית משמחת ורבת אורחים 2 יינות חדשים קריניאן זני מבציר 2015 ובלנד "נעם" מבציר 2015

בתחילת השבוע שעבר, קבלתי ב-WhatsApp הודעה מגיל שרון, אחד השותפים והיינן, ביקב הבוטיק טרה נובה, בזו הלשון: "שלום דני. ב- 29.6, אנחנו משיקים 2 יינות חדשים בחגיגת השקה שנתית ביקב, אני יודע שבתאריך זה יש עוד אירועי יין, והבחירה מן הסתם בעבורך אינה קלה, אבל מאוד אשמח לראותך אצלנו". השבתי לגיל בתודה והבטחתי ש"אשתדל". חבר שלי אסף, אוהב יין. הוא גם אוהב לנהוג, במיוחד בכלי רכב חדשים, גדולים ומרווחים, וזו פרנסתו. כששאלתי את אסף, "אם הוא רוצה להצטרף אלי לאירוע יין ברמת הגולן"? הוא מיד השיב בחיוב. אסף, דאג כמובן לרכב חדיש ומפנק, ואני הרווחתי חבר, בן לוויה, ונהג מיועד. מששריינתי לעצמי חברותא ורכב הסעה, שלחתי לאילן מטלון אחד השותפים ביקב (ורוח חיה ופעילה) הודעת WhatsApp ובקשתי "אם אפשר שישריין עבורי 2 מקומות"?, הוא השיב לי מיד, "אתה יודע את התשובה".

משהו טוב עובר על יקב הבוטיק טרה נובה בתקופה האחרונה. ראשית הם מאוד גאים בגאווה האישית והישראלית עם 3 פרסים והם: שמן הזית "ירוק זית" מזן קורנייקי שזכה כשמן הזית הטוב ביותר מזנו בישראל, מדליית זהב לשמן, וזכייה נוספת מכובדת לא פחות יצרן הבוטיק לשמן הזית הטוב בישראל, בתחרות היין הבינלאומית והנחשבת TERRAOLIVO ותסכימו איתי שזו בהחלט סיבה להתרגשות ולגאווה.

שנית, מדי שבוע, יורד אילן מטלון לתל אביב עמוס ביינות היקב, בשמן הזית, ובמבחר פירות יער הגדלים אצלם והוא משווק את התוצרת על פי הזמנות והוא תמיד חוזר בידיים ריקות ועם עוד ועוד הזמנות.

ושלישית, סיבה למסיבה ביקב הבוטיק טרה נובה עם השקת 2 יינות חדשים של היקב והם:

יקב טרה נובה קריניאן 2015

רשמי טעימה שלי: על האף, גרגרי יער אדומים ופרי יער שחור בשל, תות ופטל ורמזים למוקה, שוש שחור ולתבלינים. על החיך היין בעל גוף מלא וחלק עם מורכבות טעם, חמיצות נוכחת ופרי נהדר. הסיומת ארוכה נוגעת בטעם שזיף.

זהו ין אדום יבש,

זני על טהרת ה- 100% ענבים מכרן תל פארס בגובה 730 מטר מעל פני הים.

היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

וכך מתאר היקב את היין: היין בעל אופי פירותי, עם שזיף אדום, סברס בשל, פירות יער, דובדבן שחור, ליקריץ ופלפל שחור. ניחוחות חזקים של אדמה אחרי הגשם.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 C מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ש"ח.

יקב טרה נובה בלנד אדום "נעם" 2015

זהו יין אדום יבש.

עשוי מבלנד אדום המורכב מ- 65% ענבי קברנה סוביניון שהתיישנו 24 חודש, 30% ענבי סירה שהתיישנו 24 חודש,ו- 5% ענבי ויונייה מבציר 2017.

רשמי טעימה שלי: על האף, חרף היותו קצת מאופק וסגור במידה כרגע, קמות ועולות ניחוחות וניואנסים של, פלפל שחור גרוס, פריחת סיגליות, תיבול ים-תיכוני, מרווה ועשב יבש, שזיף, דובדבן כהה, וניל קלוי וקפה, החיך, מציע מבנה ו"שריר", של קברנה סוביניון, לצד תיבול ועקצוץ אופייני לסירה עם מרקם עדין שעוטף את חלל הפה, בטאנינים מורכבים ורכים וטעמי פרי כדובדבן ושזיף שחור, תיבלון, שוקולד מריר וקפה. הסיומת ארוכה.

היין נקרא על שמה של נעם מטלון ביתו של אילן מטלון.

וכך מתאר היקב את היין: ניחוחות נעימים של תפוח עץ ירוק, אפרסק, אפרסמון, שזיף מיובש, פטל אטדום, אוכמניות, וניל, צימוקים לבנים, ופלפל שחור.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18C מעלות.

אלכוהול: 14%

סדרה מוגבלת בת 984 בקבוקים.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש"ח.

"אני לא יינן" מעיד על עצמו גיל שרון יינן היקב. "מעולם לא למדתי ייננות באופן מקצועי ועדיין, אני נהנה מהעשייה, ואני נהנה לחבר את הפאזל מיינות היקב לכדי מוצר מוגמר. חשוב לי לשמוע את דעתם של אחרים, חשוב לי שהיינות שלנו ינעמו לטועמים."

כשהגיע ידידי אסף לאסוף אותי ביום שישי האחרון, ה- WAZE הראה 171 קילומטר עד למושב כנף וליקב טרה נובה. לשמחתי, הדרך עברה די בקלות ובטח, שמישהו אחר נוהג בשבילך.

ביקב כבר הודיעו יומיים קודם לכל המתעניינים כי האירוע SOLD OUT והבנתי מהמארגנים שהם נערכו לכ-120 אורחים. בחצר היקב, הובאה במיוחד מעשנת ענק ולתוכה הוכנסו נקניקיות, גושי בשר ועופות.

כמו בכל חגיגה, עטפו בני המשפחות בהרבה חום ואהבה את אנשי היקב וכולם כאחת ואחד, היו עסוקים בלהכין, לדאוג ולוודא שהכול מתוקתק.

מבחר מיינות היקב כמו הבראשית, המרלו, השיראז, הקברנה סוביניון והחבית 14, הוצעו לטעימת קבלת הפנים, ורוח קלילה של רמת הגולן הנעימה את האווירה. רק בשעה שהמארגנים שוכנעו שהאורחים מילאו את המכסה, הוזמנו כולנו אל אולם מרכז המבקרים כאן הוכנו מבעוד מועד שולחנות עטויי מפות לבנות לקראת השקת היינות החדשים, קצת נאומים מרגשים וכמובן ארוחת האירוע שכללה שפע בשר, יינות, סלטים ומבחר בצקים. משהו באינטימיות, בהכנסת האורחים הלבבית, והיחס האישי של המארחים לכל אחת ואחד מהאורחים עשו את האירוע. מכשיר את הקרקע להשקה הבאה.

על היקב:

היקב בבעלות אילן מטלון, אילן אפרים, אדריאן ויניסחר, וגיל שרון, שמשמש גם כיינן היקב.

לאחר שגידלו מטעים נשירים ופירות הדר, ועסקו בתיירות החליטו ארבעת חברי מושב כנף שבדרום רמת הגולן בשנת 2006 להקים יקב בוטיק, וקראו ליוזמתם החדשה 'טרה נובה' (אדמה חדשה). מאז גדל והתפתח היקב, והשתבחו יינותיו והוא מייצר כ – 10,000 בקבוקים בשנה.

היקב ממוקם על גבעה המשקיפה לכנרת, לצפת ולחרמון, וחולש על הדרך המחברת את שני בתי הכנסת העתיקים – "דיר עזיז" ממזרח ו"מזרעת כנף" ממערב.

בסמוך למתחם היקב נמצאת פינת הקסם בלב הטבע, 'מעיין כנף'.

על הכרמים:

הם מגדלים 600 דונם כרמי יין בתל פארס, עבור יקבי כרמל ויקב דלתון, יש להם 100 דונם מטע זיתים מאחורי רמת מגשימים בשיתוף עם אליעד ויש להם עוד 10 דונם זיתים במושב כנף תחת המותג העצמי "ירוק זית", חוץ מזה, הם נותנים שירותי טרקטורים ומגדלים גם פירות יער, סה"כ סדר גודל של 1000 דונם. 

היקב מייצר יינות איכות  (Single Vineyard) מענבים הגדלים בכרם תל פארס המתפרש על שטח של כ-12 דונם, ברום של 750 מטר מעל פני הים. תל פארס, הממוקם במרכז הגולן הוא "חרוט אפר" – הר געש כבוי.

השילוב בין קרקע פורה, תנאי מזג האוויר מיטביים, וכמובן ליווי הענבים מתחילת חניטתם ועד לבציר מספק תנאים מיטביים לייצור יין גולני משובח.

על היינן:

היינן והכורם הוא גיל שרון, אחד מארבעת השותפים של יקב טרה נובה. כנכד לסבא ממוצא סורי שעלה לארץ ברגל ועבר במסלול בו ממוקם הכרם שלנו, ומצד שני סבא שהיה בעלים של יקב ברומניה שבזכותו ניצלו חייו וחיי משפחתו בזמן מלחמת העולם השנייה, מצא עצמו גיל עוסק אף הוא בייצור יין. גיל מגיע לענף מעולם הכרם, שם שימש ככורם ותיק ליקבים הגדולים בארץ. שנות הניסיון הרבות שצבר גיל בגידול גפן ליין, תוך ההקפדה שלו על שלבי הגידול ועל תהליכי ייצור היין מספקות, בנוסף לתנאים הפיזיים, קרקע פורה ומשובחת להפקת יינות באיכות מצוינת.

כשגיל מתרגם את היצירתיות והמקצועיות שלו להפקת יינות הם זוכים לארומה מיוחדת ולניחוחות מעניינים. לא בכדי זכו יינות טרה נובה בכמה תחרויות מקצועיות.

שמן זית "ירוק זית"

ביקב טרה נובה מגדלים השותפים גם כחמישים דונם זיתים המחולקים לשני זנים.

ארביקינה ARBEQUINA זן זית שמגיע במקור מאזור קטלוניה שבספרד נפוץ מאוד בארגנטינה וצ'ילה בעל טעם עדין ופירותי עם נגיעת חריפות מתונה ומרירות נמוכה באפטר טייסט. טעמו מתוק ופירותי. והוא  מתאים לבישול ולתיבול והוא נפלא בסלט.

קורנייקי Korneiki זן זית יווני "ירוק" ועשבוני. השמן  חריף  ובעל מרירות עדינה.

בלנד ערבוב של שני הזנים, הרוב ארבקינה ומעט קורנייקי. הרכב זה מעניק לשמן העדין חריפות קלה וטעימה.

השמן בעל תו איכות של מועצת הזית  "כתית מעולה", נבדק ומפוקח ע"י מעבדות של מועצת הזית.

אנשי טרה נובה מקפידים לקצר את זמן הגעת הזיתים, לאחר המסיק, לבית הבד ולכן רמת החמיצות בשמן נמוכה מאוד, פחות מ- 0.5%.

השמן נמכר בפחים של מועצת הזית בגדלים שונים

היקב נוסד בשנת 2007 ומייצר כ – 10000 בקבוקים בשנה.

מיקומו הייחודי של היקב מהווה נקודת מוצא נוחה לטיולים רגליים ורכובים בגולן. הוא ממוקם על גבעה המשקיפה לכנרת, לצפת ולחרמון, וחולש על הדרך המחברת את שני בתי הכנסת העתיקים – "דיר עזיז" ממזרח ו"מזרעת כנף" ממערב.

בסמוך למתחם היקב נמצא מעיין כנף, פינת הקסם בלב הטבע.

היקב מעוצב בסגנון כפרי ומיוחד, ומסביבו שתול בוסתן גדול, הכולל גפנים, זיתים, סברס, ועוד זני עצים וצמחים ארץ ישראליים.

אנו מזמינים אתכם לבקר ביקב וליהנות מחוויה של נוף, טבע, הסברים על תהליך ייצור היין, טעימה מיינות היקב המרעננים ושמני הזית.  כמו כן ניתן להזמין ארוחת גבינות מהגולן*

ביקור ביקב המעוצב מספק אתנחתא שלווה, פסטורלית, טעימה ומענגת בגולן.

בחנות היקב ניתן למצוא את יינות טרה נובה המשובחים ושמן זית גולני מייצור שלנו כמובן.

בחודשי הקיץ מתקיימת פעילות משפחתית של בציר עצמי והכנת יין בגת.

היקב פתוח למבקרים בכל ימות השבוע. הביקור בתיאום מראש.

* ארוחת הגבינות – בהזמנה מיוחדת.

יקב טרה נובה

גם ברשתות החברתיות Facebook - דף הבית של טרה נובה

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top