חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל 4 היקבים ברמות נפתלי – חוויה משכרת שחייבת כחובה להופיע אצלכם בלו"ז השנתי !

ביום שישי ה- 1.6.2018 ועדיין, חרף עונת השנה, חזאי מזג האוויר הבטיחו לנו "ממטרי גשם ספורים בצפונה של הארץ" ונשבעתי שאני לא מכיר, טיפות של גשם מספיק כבדות, בשביל להרחיק למעלה מכ- 2,200 חובבי יין מלהגיע להשקה משותפת של 4 יקבים גליליים, הממוקמים במושב רמות נפתלי שבגליל העליון והם: יקב עמרם, יקב שלוש גפנים, יקב רמות נפתלי ויקב נעמן. לאלה שנכנסים אל המושב, הפניה ימינה מרחק מטרים ספורים מהצומת, תביא אותם ראשון ליקב: 3 גפנים, של הבעלים והיינן יוסי בן ברק טל' 052-2660933 – דוא"ל [email protected] ולאלה שיפנו שמאלה וייסעו עד אחרי הכיכר הראשונה, יגיעו שניים אל יקב: רמות נפתלי, של הבעלים והיינן איציק כהן – טל' 054-7983100 – דוא"ל [email protected]. כמה עשרת מטרים לפנים ובפניה הראשונה ימינה, תגיעו אל יקב: עמרם, של הבעלים והיינן עמרם אזולאי ובנו אוהד אזולאי – טל' 050-5222901 – דוא"ל [email protected]. בשביל האחורי המוביל ממרכז המבקרים של יקב רמות נפתלי, המוביל אל ביתה של משפחת כהן, ומכאן לרחוב, קצת ימינה ומיד שמאלה, תגיעו ליקב: נעמן, של הבעלים והיינן רמי נעמן – טל' 050-7944881 – דוא"ל [email protected].

חגיגת 4 היקבים, הוא אחד מאירועי הדגל של פסטיבל "בשביל היין" אותו מוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

כמי שמלווה את האירוע בשנים האחרונות, סיגלתי לעצמי כמה תובנות. הראשונה שבהן היא נגזרת של המושג: "אם שותים לא נוהגים" וכשעתיים נסיעה מתל – אביב לרמות נפתלי ובחזרה אותו הדבר, זה טוב בהלוך, זה רע מאוד בחזור, אם אתם שותים יין. והרבה יין כמוני. ומכאן, התשובה ברורה ולתובנה השנייה. שוכרים צימר במושב, וכאלה יש ולא חסר, ואתם מסודרים ללילה וגם ליום המחרת ומכאן, מתחילה הרגיעה, השלווה, המנוחה, והחוויה.

תובנה שלישית, תשריינו לעצמכם מקום מבעוד מועד איפה לאכול בערב שישי וההמלצה שלנו ובכל פה ומכל הלב, היא המסעדה הגלילית "תנורין צפון" הממוקמת בתחנת הדלק בצומת כח ( הצומת המרכזית הנמצאת על הכביש לקריית שמונה שממנה אתם מטפסים למעלה אל מושב רמות נפתלי. כי אם לא תשריינו לעצמכם שולחן מראש, פשוט לא ימצאו לכם מקום במסעדה שנמצאת בתפוסה מלאה כבר בשעה 18:00 בערב שישי ועד אחרון השולחנות ומקומות הישיבה ותאמינו לנו ובצדק רב.

אז נכון, שהחזאי קלע בדיוק לתחזית, והיה טפטוף קצר וכמעט ולא מורגש של דקה או שתיים. נו, ואז מה? זה ימנע מאתנו לטעום יין? מעצם היותם של 4 היקבים, סמוכים יחסית ואפילו בהליכה רגלית, אחד לשני מאפשרת לבאים לבחור לאן לפנות, איזה יקב לפקוד וכמה זמן לשהות בכל מקום וזו כמבן גם הזדמנות נדירה להכיר ולהיחשף לכל כך הרבה יינות לרבות יינות מתיישנים במסגרת חוויה משכרת זו שביחד מהווה פסטיבל וחגיגה ייחודית בלתי נשכחת.

הכניסה לכל 4 היקבים, מותנית ברכישת כוס יין איכותית במחיר של 50 ₪. עם הכוס, אתם נעים מעמדת טעימה אחת לרעותה ומיקב ליקב, עד שאתם אומרים די ואת הכוס, אתם לוקחים עמכם הביתה.

חניה יש בשפע, יין יש בארגזים ובבקבוקים, יש גם נשיקות ומפגש עם חברים והמון חיבוקים, ויש המון אנשים שמחים שכטוב לבם ביין צוחקים.

אנחנו, מתחילים תמיד ביקב רמות נפתלי. איציק כהן הבעלים והיינן, שיווי רעייתו, וכל בני משפחתו, הם יותר מסתם חברים שלנו, אנחנו פשוט אוהבים אותם, ומבחינתו מרכז המבקרים של יקב רמות נפתלי זו נקודת המוצא, נקודת החזרה, ושטח העגינה שלנו מאז ומתמיד בפסטיבל היין.

אני אוהב את איציק כהן. אני אוהב את צניעותו, טוב וחום ליבו, את הכנסת האורחים שלו, ואני משוגע על משפחתו. אני אוהב וכותב על היינות שלו, אני רואה ועוקב אחר ההצלחה שלהם בחנויות רשת דרך היין, בחנות הדיוטי פרי שבשדה התעופה, וכמובן במרכז המבקרים. איציק  השיק יינות 2016 ויינות מתיישנים – ולראשונה: הושק היין הלבן הראשון של היקב – גוורצטרמינר 2017!, אהבתי מאוד את הדואט, את השיראז, ואיך לא את הברברה.  בחצר היקב, היה דוכן של "על האש" בסוג של "שלוחה" של מסעדת תנורין.

ביקב נעמן, השיק רמי נעמן לא פחות מאשר 9 יינות השקת PorTawny 2012, השקת Viognier and Babe Merlot 2017, והשקת יינות 2016 ומרלו גרנד ריזרב 2015. בחצר הבית שהיה עמוס לעייפה ניגנה הופעה חיה של להקת UMMA GUMMA וגם כאן איך לא עמדת מזון "על האש" בשלוחה נוספת של מסעדת "תנורין צפון".

ביקב עמרם, השיק  אוהד אזולאי, במעמד מרגש את Azuport – יין קינוח בסגנון פורט כמחווה ליום ההולדת 80 של עמרם אזולאי אבי המשפחה לצד יינות 2016 מסדרות: "פרימיום", "בראשית", ו"הרי נפתלי". בחצר, הוגשו נישנושי בצק, כיבוד קל וירקות, והתנגנה מוסיקה חיה נפלאה לדעתי של להקת "מוסיקת עולם" בניצוחו של ניר מוצירי ששילבה גם יצירות מקוריות.

יקב 3 גפנים הישיק את יינות: 2017 לצלילי לטינו בוסה נובה. לצד עמדת מכירה "על האש" – של "באפלו קייטרינג".

שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם ברמות נפתלי בין בעלי היקבים ביישוב מהווה סמן מוביל למיתוג עמק קדש ורמות נפתלי כמרכז היין של הגליל העליון. שאפו! ולחיים!

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top