חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורי נעים "הגננת של היקבים בגולן ובגליל" יעשה לכם נעים וגם טעים.

את סוף השבוע האחרון, עשיתי במושב רמות נפתלי שבגליל העליון, כאן התארחנו לרגל פסטיבל היין "4 היקבים". הגעתם לאירוע יין בגולן או בגליל, תפגשו הרבה אנשים. תפגשו כורמים, תפגשו ייננים, אבל אין מצב, שלא תפגשו שם את אורי נעים. כי הוא תמיד נמצא שם. מאחור, מלפנים, מכיר את כולם, מקושר עם כולם, מוודא ודואג לכל מחסורם, והכי חשוב, דואג שיהיה לכם נעים.

אורי נעים חבר קיבוץ יפתח, עובד חברת נטפים נשוי ואב לשלוש ולשתי נכדות חמודות כשהאהבה הגדולה שלו היא אנשים ויין.

והוא אומר: "לפני כמה שנים עשינו כאן בגליל משהו מאוד נחמד יש כאן יצרנים של יין וגבינות ודברים טובים, אז ישבנו כמה חברים ושאלנו את עצמנו איך עושים עם זה משהו? ואני באיזה מקום, נתפסתי לנושא והחלטתי להרים את הכפפה. יצרתי קשר עם יקבים בגליל ובגולן וזה אומר לבקר ביקבים, להכיר את האנשים שמאחורי היין, לעזור להם באירועים, לארגן הגעת קבוצות מבקרים".

"לשמחתי, זו לא הפרנסה שלי, זה נטו האהבה שלי לאזור ליין וכמובן לאנשים. אני מרגיש שזה הצליח. חלפו כמה שנים וכיום, ואני בפירוש לא זוקף את זה לזכותי, היקבים בגולן ובגליל פורחים, הם מוכרים, הם זוכים לשלל של מבקרים, ואירועי היין הקטנים והגדולים כאחד הנערכים בגולן ובגליל יצא להם שם ודבר במדינת ישראל.

"כשאלפי אנשים מגיעים מכל קצוות הארץ לדוגמה לאירוע היין "יריד היין הגלילי" כמו זה שהתקיים ממש לפני כשבועיים כאן בראש פינה וזו כבר השנה השמינית, וכולם נהנים ומפרגנים זה מחמם לי את הלב, ואני משוכנע שאנחנו בכיוון הנכון ובתנופה המתבקשת. בכל אירוע שכזה המפיקה חגית לרר ועזר כנגדה ימית מחברת "עדן הפקות", ובסיוע כספי ובתמיכה צמודה, של ראש מועצת ראש פינה אביהו רסקי התפקיד שלי לפני היריד, זה לפנות ליקבים, להזמין אותם להשתתף ולרתום אותם לקחת חלק באירוע, מבלי להחסיר אף אחד ( השתתפו כ-30-יקבים ) ובזמן האירוע,להסתובב ולרוץ בין כל עמדות ההטעמה ולדאוג לכל מחסורם. לזה אני מביא שקיות של קרח ולאחר מתקן מאוורר שלא עובד, אני שם מהפתיחה ועד לסגירה .מההקמה, מהחלוץ ועד למאסף, מבחינתי, לפרגן, להשתדל, לשאול, ולהתעניין, זה שם המשחק".

"לצערי האישי, אמנם אף אחד לא יוצא שם מעמדות ההטעמה מיליונר, אבל כולם באים לכאן בקטע של חשיפה והשתתפות ואחווה ופרגון הדדי. כולם מאושרים מההפנינג. ואני לא חושב שיש ענף בארץ שבו הקולגות כל כך שמחים ומאושרים מהצלחתו של האחר.

"על הדרך, אמר לי חבר: "תגיד אורי, אתה כל כך, מקושר, וכל כך מתרוצץ ומעורב, למה אתה לא עושה משהו בשביל עצמך"? אז הקמתי יזמות פרטית הנקראת "נעים בגליל" שבעצם מחברת בין חברות וקבוצות המבקשות לעצמם לארגן ימי כיף, ימי עיון, נופשונים קצרים, ביקור בגולן ובגליל, לרבות פעילות וגם לינה, אני תופר להם חליפה שתואמת את צורכיהם. אבל, אני עובד רק עם אזור הגליל והגולן ורק עם מקומות לינה, מסעדות, ויקבים, שאני מכיר אישית, לנתי, טעמתי, ולגמתי, והכרתי שם עד לאחרון האנשים רק אז, אני מציע אותם לפונים כי אני מכבד את מה שאני עושה".

"אני בסך הכול, מאוד אוהב ונהנה ממה שאני עושה. זה לא פשוט. זה ארגון עד לפרטים הכי קטנים, זה פגישות עם אנשים, עם בעלי תפקיד, זה ישיבות, זה נסיעות, זה מעקב צמוד ודאגה שהכול יתקתק כמו שעון שווייצרי, אני מגיע לכל השקה, עובר בין כולם, ודואג שלאף אחד לא יחסר דבר".

"המסר שלי הוא פשוט. תפרגנו ליינות הישראלים, תפרגנו לעושים במלאכה, יש כאן תוצרת ברמה בינלאומית ואם אתם מגיעים ליקב, בבקשה מכם, אף פעם אל תצאו בידיים ריקות תפרגנו לעשייה ותפנקו את עצמכם".

אורי נעים – "נעים בגליל"

0525015562

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top