חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג יין הדגל LEGACY פטיט ורדו 2014

סדרת LEGACY של יקב טפרברג, הנה סדרת יינות מובחרים מזנים ומכרמים ייחודיים, אשר תהליך ייצורם המוקפד והמבודל, נועד למצות את הפוטנציאל האדיר הגלום בטובי הענבים שהגיעו ליקב. בסדרה 3 יינות והם: פטי ורדו, פטי סירה, וקברנה פרנק. היינות בסדרה זו התבגרו בחביות עץ אלון צרפתי למשך 18 חודשים והשתבחו בבקבוק חודשים נוספים, לפני יציאתם אל השוק. פוטנציאל היישון שלהם רב והם יוסיפו וישתבחו במהלך השנים. לפני ימים אחדים, התבשרו אנשי היקב בכבוד ובהתרגשות רבה, על זכייתו של יין הדגל LEGACY פטיט ורדו 2014, במדליית הזהב בתחרות היין הכי נחשבת בעולם והנערכת מטעם מגזין היין DECANTER וזו הזכייה היחידה של יין ישראלי בתחרות זו במדליית זהב, כשאחריו זוכים 14 יינות ישראלים במדליית כסף ו- 40 יינות ישראלים במדליית ארד. 

יקב טפרברג יין הדגל LEGACY פטיט ורדו 2014

רשמי טעימה שלי: הצבע, עמוק, כהה ומרוכז. השוליים בוהקים. האף, פרחוני ומבושם. מציג ניחוחות ורמזים של פרחי בר, עשן, וניל, קקאו, פטל ובסיס של קסיס ופירות כהים עשירים ומתוקים וניחוחות פרחים מתובלים. הפה, חלק, עשיר וללא רבב. חומציות טובה. עסיסיות, עושר וקטיפתיות, עם נימות עדינות של תבלינים שעוטפים פרי יער שחור, שזיפים מתוקים, קפה קלוי כהה, אוכמניות, אניס וסיגליות, וניחוחות אלון קלויים. טאנינים מוצקים, בשלים, עם תחושה של קטיפה. איזון. אלגנטיות. וסיומת ארוכה, נוגעת ברמיזה לשוקולד מריר. ואת מדליית הזהב, נתנו לו טובים וחכמים ממני.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: סדרת הדגל LEGACY

שנת בציר: 2014

הרכב זני: 100% ענבי פטיט ורדו

מקור הענבים: ענבי הפטיט ורדו נבצרו משלושה כרמים ייחודיים. הכרם הראשון נמצא בעמק איילון ,הכרם השני בכרמי יוסף והכרם השלישי נמצא במצפה רמון, כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה.
הכרם בעמק איילון גדל על קרקע גירית ומתאפיין בהבשלה איטית ובאיזון בעוצמת הצימוח. להעצמת איכות הענבים ביצענו דילול אשכולות בכרם לרמת יבול נמוכה , בזכות פעולה זו קיבלנו ענבים בעלי גוון שחור ובעלי ריכוז גבוה של טעמים וארומות.
הכרם בכרמי יוסף נטוע על גבי כנה מתונה ונהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי והכרם במצפה רמון גדל בתנאי אקלים מדבריים ובהבדלים גדולים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

בציר: מכני בשעות הלילה.

נתוני בציר:

בריקס: 25.7

חומציות [ג/ל]: 5.7

pH: 3.55

תהליך ייצור היין: ענבי הפטיט ורדו הגיעו ליקב באמצע הלילה בטמפרטורה קרה. ומכל חלקה בנפרד.
לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט ורדו למיכל נירוסטה מקורר למשך יום להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.
בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך יומיים. עם סיום ההשריה, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.
לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים . לאחר בקבוקו היין והמשיך להתבגר בבקבוק למשך 10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין על פי היקב: היין בעל צבע אדום כהה כמעט שחור, אטום ועוצמתי, באף עולות ארומות עשירות של פירות שחורים, שזיף עם נגיעות של טבק, קפה ועץ אלון נעים. בפה, היין רך, בעל גוף מלא, כמעט לעיס מאוזן ובעל סיומת ארוכה וטובה.

אנליזת היין: סוכר [ג/ל]: יבש כהל [ב-%]: 14.1 חומציות [ג/ל]: 6.3 pH: 3.35

לשתייה החל מ:  הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

כשרות: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 200 ₪

יקב טפרברג

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top