חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סגל יין הדגל קברנה סוביניון ללא סינון 2013

יין הדגל של יקב סגל (מבית יקב ברקן) הוא ללא ספק היין האייקוני: קברנה סוביניון ללא סינון, או בשם השגור בפי כל: "סגל לא מסונן". בבציר של שנת 1998, נבצרו הענבים ליין זה שהוא כולו אמירה ותפיסה ייננית קונספטואלית כזו שניתן היה בשעתו וגם היום לכנותה כ"שוברת מוסכמות". היינן, אבי פלדשטיין קיבל יד חופשית והוא נתן דרור ליצירת היין הזה שהפך למושג וגם למותג. יש בו ביין המון אופי וגם לא מעט ייחודיות הבאה לידי ביטוי בעובדה שבעצם היותו לא מזוכך ולא מסונן על באמת, תמצאו בתחתית הבקבוק משקעים והסירו מפיכם כל חשש, זו בדיוק הייתה כוונתו של פלדשטיין והתוצאה היא לפניכם.

יקב סגל קברנה סוביניון ללא סינון 2013

רשמי טעימה שלי: יין בשל לגילו. צבע, כהה ועמוק. אף, מבושם, ניחוחות של קקאו, תות, דומדמניות שחורות, דובדבן שחור, קסיס, אניס, אלון ווניל ועשבי תיבול, מובילים לחיך עשיר ומלא קטיפה. פירות שחורים כדומדמניות שחורות ופרי אוכמניות כחול, מורכבים על ידי ניואנסים חריפים, שמקיפים טאנינים רכים ומעוגלים. טעמים של קפה כהה וקקאו, קסיס וארז משלימים בגימור ארוך, המסיימים בחומציות נוכחת ומאוזנת.

תווית הבקבוק: עשוייה מגפת ענבים ומעץ תות-הנייר הגדל בכרם לצד הגפנים ומשקפת את הייחודי והראשוני שבעשיית היין.

סוג היין: אדום יבש

אלכוהול: 14.5%

תיאור היין על פי היקב: יין זה עשוי מענבי כרמי האיכות החלוציים של סגל בגליל.

הרכב זני: קברנה סוביניון 90% ענבים בעלי עוצמה המגיעים מכרם דישון ומכרם דובב ו- מרלו 10% איתן שדרה וצבע, ענבים המגיעים מכרם דובב, מחלקות מוגבלות יבול.

תהליך עשיית היין: לאחר בציר בבשלות מלאה, תסס היין בטמפרטורות גבוהות בשילוב תהליכי רמונטג' ודלסטאג' אינטנסיביים. היין שרה על קליפותיו כ-43 ימים.

התיישנות: והתיישן 21 חודשים בחביות מיטביות: 90% צרפתיות, 5% אמריקאיות בקליות מיוחדות, ו- 5% חביות מאלון אקזוטי ממקור אירופאי.

היין מולא ללא תהליכי זיקוק וסינון ראשוני, פראי ועוצמתי, ממש כפי שנבצר, תסס והתיישן. היין עתיד לפתח משקע במהלך השנים.

כשר: כן.

סדרה בת 13.032 בקבוקים.

יקב סגל

מרכז המבקרים כרם ברקן

טלפון: 08-9988788
אימייל: 
פקס: 08-9988778

צילום: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top