חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל יין הדגל יראון 2015

ליקב הרי גליל 4 יינות דגל והם, אביבים, מירון, כרם יפתח ויראון. מבציר 2002 ועד לבציר 2013, זכה יין הדגל יראון ב- 17 מדליות זהב, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות. מרגע לידת יין הדגל יראון וכבר מהבציר הראשון, ידע היקב לתמחר את היין במחיר שהיה ונשאר נמוך, בהשוואה למחיר יינות דגל, פרימיום ורזרב, של יקבים אחרים, וזאת בניגוד מוחלט להשקעה ולאיכויות המשובחות שהיין סיפק וממשיך לספק. היראון מאז ומתמיד, נתן מצג אמיתי של הכרמים שממנו הוא מורכב והוא נחשב לאייקוני שביינות הדגל של היקב. חובבי יין רבים, אוהבים ורוכשים את היראון, על שום היותו כל כך מוצלח בעיניהם וכל כך נגיש ברמת המחיר מול התמורה. ושימו לב למחיר!

יקב הרי גליל יין הדגל יראון 2015

רשמי טעימה שלי: הצבע, בורדו בגווני ארגמן כהה, עם שוליים בוהקים. באף, טווח ועומק זורם, עם דובדבנים כהים ובשלים, שזיפים, פטל. רמזים של עשבוניות וארז, ממלאים את האף. עירסול בכוס, משחרר ניחוח ארומטי, החושף, את עומק היין הזה. בפה, גוף מלא, המשולב היטב עם טעמי פרי יער שחור ורך, בשכבות של דומדמניות אדומות, תבלין, דובדבן כהה, פטל, אספרסו וקסיס. טאנינים יבשים וחומציות נוכחת, משלבים מרקם, איזון, מיבנה, יופי ואופי. הגימור נקי ומשיי.

סוג היין: יין אדום יבש

אזור גידול: הרי הגליל העליון

הרכב זני: 47% קברנה סוביניון, 40% מרלו, 8% פטיט ורדו, 5% קברנה פרנק

סגנון: יין הדגל של היקב, בלנד המופק מענבים הגדלים בכרמי הגליל העליון.

תיאור היין על פי היקב: ליין אופי עוצמתי וצבע בורדו בוהק, מלווה בארומות שופעות של גרגרי יער, דובדבנים וריבת שזיפים על רקע ניחוחות מתובלים של וניל, ציפורן ועץ אלון קלוי. יין מאוזן היטב, גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית.

תהליך הייצור: 14-21 ימי תסיסה "על הקליפות" בכ-30 מעלות. תסיסה מלולאקטית מלאה.

הבציר: החורף של 2015 החל בגשמים כבדים, אך בסופו העונה, הגשמים פחתו וכמות המשקים הייתה נמוכה מהממוצע השנתי. הגפנים התעוררו לקרקע רטובה.
האביב החל עם טמפרטורות מתונות וצימוח מיטבי לייצור יין איכותי. בתחילת אוגוסט הטמפרטורות הגיעו לשיא הדומה לשנת 2010 ובספטמבר נשברו ביקב שיאיי חום היסטוריים- סופת חול שהגיע מהמזרח צבעה את הכרמים בצהוב ומיד אחרי רוחות וגשם שטפו הכל. אירועים אלה היוו אתגר ודרשו הירתמות של כלל הצוות שהתגייס עם חיוך ורוח חיובית כולל הכורמים, הבוצרים, אנשי היצור והייננים. למרות העונה הקיצונית האיכויות של היינות, טובים מאוד.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול: 15%

חומצה: (גר/ל) 6.56

pH: 3.6

מתיקות: יבש

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין ישמר היטב במשך שבע שנים ויותר ממועד הבציר.

התיישנות: 16 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: מומלץ להגיש בטמפרטורה של כ-18 מעלות צלזיוס.

ייננים: מיכה ועדיה ובועז מזרחי אדם

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 110 ₪.

יקב הרי גליל

קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500
טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506
[email protected]

קרדיט צילום: חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top