חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק האלה ממליץ על 2 יינות לבנים שרדונה 2016 וסוביניון בלאן 2016, לכבוד פריחת האביב ובואו של הקיץ

יקב עמק האלה הנו בין היקבים היחידים בישראל אשר מחזיק בבעלותו המלאה כרמים, ומייצר יינות פרימיום מענבים שגדלו בכרמי היקב.

בבעלות היקב 550 דונם של כרמים, וצוות היקב בחר את החלקות המתאימות ואת הזנים שיינטעו בכל חלקה, ואחראי לכל תהליך הגידול ולקביעת רגע הבציר. השליטה המלאה מאפשרת ליקב לייצר יין באיכות גבוהה ואחידה, שנה אחר שנה.
הענבים הם חומר הגלם של היקב, ואיכותם קובעת את איכות היין. לכן מוקדשת תשומת לב והקפדה מיוחדת לטיפול בגפנים. היקב שולט בכל הפרמטרים המשפיעים על הכרם – עלוה, כמות מים, קרקע, הדלייה ועוד. כל אלה משפיעים על כמות היבול, מרכיב משמעותי ביותר באיכות הענב: יבול גדול מדי פוגע בעוצמת הפרי ובמאפייני הזן, אך גם יבול קטן מדי אינו רצוי. הסוד הוא במציאת האיזון הנכון.

הטיפול בכרמים נעשה בשיטות המשלבות מסורת ארוכת שנים שהובאה מכרמי אירופה, וטכנולוגיות חדשניות המבטיחות את איכות הענב. מאמץ רב מושקע במניעת חדירה של כימיקלים מזיקים לקרקע, באמצעות דישון בחומרים טבעיים כמו קומפוסט ושימוש בשיטות הדברה ביולוגיות מתקדמות.

 יקב עמק האלה ממליץ על 2 יינות לבנים סוביניון בלאן 2016, ו- שרדונה 2016 זוכה מדליית הזהב, בתחרות "אשכול הזהב" 2018, לכבוד פריחת האביב ובואו של הקיץ.

יקב עמק האלה סוביניון בלאן 2016

רשמי טעימה שלי: הצבע בהיר חד נקי וצלול עם רמז לגוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. האף, שופע רעננות עם ארומות הנוגעות במנגו ירוק, גרידת לימון, שזורים הרמונית, בניחוחות עדינים ומפתים של יסמין לבן. הפה, עם חך מלא, נושא טעמי פרי טרי. הסיומת מאוד נקייה נוגעת בחומציות נוכחת מדויקת ומאוזנת. יין המבשר קיץ.

הבציר: בציר 2016 היה בציר מוקדם מבחינת הזמנים ונחשב מוצלח בזכות חורף קר יחסית עם כמות משקעים ממוצעת, ועונת הבשלה אחידה וקרירה יחיסת.

ענבי הסוביניון בלאן נבצרו בציר ידני ולאחר מיון קפדני הועבר לתסיסה במיכלי נירוסטה ולתקופת הבגרה של כ-6 חודשים.

הכרם: כרם נס הרים שממנו מגיעים הענבים נמצא בגובה של 700 מטר, עובדה המאפשרת הבשלות איטיות, המאופיינות בפרי מרוכז ושימור החומצה הטבעית של הענב.

תיאור היין על פי היקב: 
צבע גוון שקוף – ירקרק
ארומה אף רענן ומרענן של תפוח עץ, דשא קצוץ, מינראליות וקליפת לימון.
חך פה פריך ואנרגטי הממשיך את האף, שפע של פרי, עשבוניות האופיינית לזן. את הטעימה מלווה לכל אורכה חמיצות מרעננת ומפתיעה.

אלכוהול: 12.7%

הרכב זני: 100% ענבי סובניון בלאן

תסיסה: מיכלי נירוסטה

כשרות: כן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב עמק האלה שרדונה 2016

רשמי טעימה שלי: הצבע, כשל זהב לבן, בגוון של קש חיוור ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות של אפרסק לבן, נקטרינה, תפוז דם, שיבולת שועל או חציר יבש, אגוזי לוז מעודנים, תפוחים מוזהבים, בננה טרופית וקוקוס, עם רמזים לפרחי יסמין ארומטיים. בפה, הגוף נקי, מורכב, פירותי, אך נוגע במינראליות, לצד חמיצות רעננה נוכחת מאוזנת ותומכת, עם מגע של וניל על הסיום. יופי של יין. ואת מדליית הזהב, כבר העניקו לו לפניי, טובים וחכמים ממני.

הבציר: בציר 2016 היה בציר מוקדם מבחינת הזמנים ונחשב מוצלח בזכות חורף קר יחסית עם כמות משקעים ממוצעת, ועונת הבשלה אחידה וקרירה יחסית.

תסיסה והתבגרות: ענבי השרדונה נבצרו בציר ידני ולאחר מיון קפדני חלק הועבר לתסיסה בחביות עץ אלון צרפתי והתיישן על משקעיו במשך 9 חודשים והיתר תסס במיכל.

תיאור היין על פי היקב:

צבע זהוב

ארומה היין מפגין ניחוחות עשירים של אגוזי קשיו, חמאה ולחם אפוי לצד פירותיות סוחפת.

חך בעל מבנה עגלגל ורב-שכבתי, גוף בינוני. המינראליות והחמיצות המרעננת נתמכות בניחוחות של פירות לבנים, תפוח ירוק ואשכולית.

השילוב בין החבית והמיכל מאפשרים קבלת יין שהינו מורכב ועשיר מחד, אך שומר על רעננות ופירותיות מאידך.

אלכוהול: 12.5%

 התיישנות בחבית: 6 חודשים  50% בחביות עץ אלון צרפתי.

 תסיסה:  50% במכלי נירוסטה.

הרכב זני:  100% ענבי שרדונה

היין זכה במדליית זהב בתחרות "אשכול הזהב" 2018

כשרות: כן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב עמק האלה

קיבוץ נתיב הל”‬ה, 9985500‬ 

[email protected] 

טל:972-2-9994885+  

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top