חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פסטיבל בשביל היין ה- 9" – הגליל מרים כוסית הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף עם משרד התיירות משיקה את "פסטיבל בשביל היין ה-9" : חודש של השקות יינות חדשים, ערבי טעימות, סיורי יין והופעות חיות ב-70 יקבי בוטיק ויקבים מובילים 9/5-7/6

תיירות יין היא תיירות של כרמים ירוקים, ריחות וטעמים המתמזגים יחד לחוויה כלל חושית. עכשיו כבר לא צריך להתרחק עד מחוז פיימנטה באיטליה או עמק הנאפה בקליפורניה כדי להישבות בקסם:
הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף עם משרד התיירות, קוראת למטיילים להגיע למחוז היין של ישראל – בין התאריכים 9-5-7/6 יערך פסטיבל בשביל היין ה- 9 לגליל, לגולן ולעמקים, חודש שלם של של ערבי טעימות, השקות של יינות חדשים, כנס יין למקצוענים, מסיבות של גבינות ויין לשבועות וארוחות שף.

בפסטיבל יתקיימו כ-40 אירועים, קטנים כגדולים, עם למעלה מ-70 יקבים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים ויציעו סיורים מודרכים במהלך ימי הפסטיבל בתיאום מראש והזדמנות שלא תסולא בפז להכיר את הייננים, החקלאים שמאחורי היין.

נתונים כללים: בישראל גדלים מעל 50,000 טון ענבי יין. כ-40% מהם בצפון הארץ. כ-80% מהמכירות בשוק נעשות ע"י 5 יקבים גדולים והיתר יקבים בגדול בנוני וקטן. הישראלי המוצע שותה כ-5 ליטר לשנה-נמוך יחסית לעולם. היינות האדומים מועדפים ע"י הקהל הישראלי.

אירועי מוקד בפסטיבל

פרס ירדן – אירוע פתיחת הפסטיבל
מה – הענקת פרסים לשוחרי יין ומקצועני יין בכירי עולם היין הישראלי, ובהם ויקטור שונפלד – היינן הראשי של יקב רמת הגולן, יוסי בוזנח, ניר קיפניס, טל חוטינר, יאיר גת, גל זוהר, יאיר קורן, יעניקו את פרס הסומלייה הטוב ביותר, או פרס שוחר היין הטוב ביותר בצרוף פרס כספי של 10000 ₪.
תאריך : 10.5

יריד היין הגלילי
מה: יריד יינות וגורמה בהשתתפות 30 יקבים נבחרים מהגליל, גולן והעמקים, יקבי בוטיק ויקבים גדולים,אשר יציגו יינות המיוצרים בטרואר הצפוני. עוד ביריד דוכני אוכל גלילי, בית קפה, מוסיקה LIVE ומתחמי ישיבה מעוצבים.
תאריך: רביעי וחמישי (23/24 במאי, 19:00-24:00
מקום : גן הברון בראש פינה
תעריף : רכישת כוס לטעימת יין חופשית מכל היקבים המשתתפים: 70 ₪ לאדם, 60 ₪ במכירה מוקדמת, הכניסה לגן חופשית.

כנס היין הישראלי 2018
מה: הכנס המקצועי לייננים, יחקור השנה מגמות חדשניות בעולם היין. הכנס מיועד לכל אנשי המקצוע בתחום היין: כורמים, ייננים, מנהלי שיווק, עיתונאי יין, מסעדנים, סומליירים ועוד. במסגרת הכנס יערכו הרצאות בנושאים מגמות בתיירות יין, פתרונות טכנולוגיים בתהליך הגידול וההכנה, פאנל בנושא שיטות גידול ענבים ועוד.
תאריך: יום חמישי 7.6, 10:00-16:00.
מקום: מכללת תל חי (אודיטוריום זרנגין)
תעריף: 50 ₪, פרטים והרשמה אתר האינטרנט של לימודי החוץ : 

חגיגות 4 היקבים
מה: : טעימות יינות חדשים וישנים של יקב עמרם, יקב 3 הגפנים, יקב רמות נפתלי ויקב נעמן. במסגרת האירוע יושק יין חדש של יקב עמרם, ויתקיימו הופעות מוזיקה, טעימות יין וגורמה גלילי ומכירות מיוחדות.
תאריך: יום שישי 1.6.18 11:00-17:00
איפה: מושב רמות נפתלי
תעריף:50 ₪, ללא הרשמה מראש.

FESTIBI'S – מסיבת STREET FOOD CHEF& WINE
מה: חגיגת טעמים בחצר הגדולה של חוות ורד הגליל. במסגרת האירוע דוכני אוכל רחוב- ממטבחו של השף חיים טיבי ומגוון יינות יקב הרי גליל. באירוע DJ ומוזיקת עולם ופינות זולה.
תאריך: -1.6
מחיר: 30 ש"ח.

עוד במסגרת הפסטיבל יתקיים לראשונה פיילוט של סיורי יין, יושקו יינות חדשים מן היקבים הרי גליל, קיטרון, גלילי, 4 היקבים של רמות נפתלי ויקב טוליפ (ההשקות יתקיימו בין התאריכים 18.5-1.6. בנוסף יערכו מגוון ארוחות שף עם טעימות של ארוחות גליליות.

שותפים בפסטיבל : הרשות לפיתוח הגליל, מועצת גפן היין, הרשויות המקומיות, היקבים ותיירני הגליל, הגולן והעמקים

שלומי אטיאס מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל:
"פסטיבל בשביל היין ממצב את אזור הגליל כמחוז היין הצפוני של ישראל, המהווה מוקד תיירות למביני עניין בארץ ובעולם ועוגן כלכלי של האזור. אני קורא למביני העניין, ולכלל המטיילים בארץ להגיע לסיורים ביקבים הקטנים והגדולים, ולהנות מהנוף, הטעמים והמראות, שיש לגליל להציע. לחיים!"

"פסטיבל בשביל היין ה- 9"

בגליל, בגולן ובעמקים

לחצו לקישור לפרטים באתר הפסטיבל 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top