חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אמפורה משיק 3 יינות אביב סמוקים לכבוד חג השבועות טרואר גולן 2017, רוזה טרואר כרמל 2017, בלאן דה נואר 2017

דברים טובים קורים ביקב אמפורה "כיום, אנחנו יקב קטן ומשפחתי, עם צוות מצומצם ועם תשוקה לעשייה וזה מה שמנחה אותנו" מספר לי היינן מאירם הראל. "זה מתחיל בדניאל הירשברג מנכ"לית היקב, שמנחה אותנו ומקשיבה לנו ופועלת לאיכות חסרת פשרות וממשיך עם ואדים טרון, שמספק חוויה במרכז המבקרים של היקב, שאפילו אני מתמוגג כל פעם מחדש שאני שומע אותו מספר על היינות. עוד רבים וטובים נמצאים איתנו בימי ביקבוק ובסופי שבוע במרכז המבקרים. בבציר כולנו יחד ביקב, בבציר כולנו עושים יחד יין! יש את מעיין קושיצקי שהוא השותף שלי לעשייה ומי שמתווה את הקו היינני ויש אותי, מאירם הראל, היינן בפועל". יקב אמפורה, הוקם בשנת 2000 על ידי גיא רילוב והיינן גיל שצברג. ייצור היין נעשה בתחילה בסככה בחוות מקורה, ולפני מספר שנים עבר למבנה אבן מרשים ומרווח שהוקם באזור הכניסה לחווה. בבניין החדש והיפהפה נמצאים אזור הייצור של היין וכן מרכז המבקרים מאיר העיניים של היקב. בשנת 2016 היינן מעיין קושיצקי, מצטרף ליקב אמפורה ומחליף את היינן ארקדי פפיקיאן. קושיצקי מגייס צוות ייננים צעיר שיעבוד תחתיו בהפקת יינות היקב. ב-2016 ד”ר יובל סמואל נכנס כשותף פעיל ביקב. ד”ר סמואל הוא בעל רשת המרפאות הווטרינריות אשר נושאת את שמו. בשנים האחרונות הרחיב את עסקיו לתחום הנדל”ן, הייעוץ העסקי ועתה הוא נכנס לענף היין. יקב אמפורה משיק 3 יינות אביב סמוקים, לכבוד חג השבועות טרואר גולן 2017, רוזה טרואר כרמל 2017, בלאן דה נואר 2017. צננו אותם קמעה טרם הגשה.

ומאירם הראל היינן ממשיך ומספר לי על היינות: "שלושת היינות הסמוקים שלנו הם בעלי קיו יינני אחיד. הכל התחיל בכרם: הענבים לרוזה נבצרו במיוחד לרוזה וזה אומר שהחלקות טופלו ויועדו ליינות רוזה".

ביקב: "כולם עברו פרס אשכולות שלמים, כך בעצם הצלחנו להגיע לצבעים בהירים. פרס אשכולות שלמים גם נותן בעיקר את המיץ שבמרכז הציפה ופחות את המיץ שקרוב לזרעי הענבים ואו לקליפה ושם בדיוק נמצא המבנה הארומאטי שמתאים לרוזה שרצינו לקבל".

ייחודיות: "אתה תטעם את שני יינות ה"רוזה טרואר" ותבחין בייחודיות של כל יין, בצוואר הבק' יש לך נתונים טכניים שמספרים על הייחודיות של כל טרואר. המגמה הכללית היא לכבד את הפרי ולתת ליין ביטוי של אזור הגידול ושל הזנים. מגמה זאת תמשיך ותתבטא ביינות העתידיים של אמפורה".

יקב אמפורה רוזה טרואר גולן 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו ורוד אדמדם בגוון אפרסק. האף, רענן מביא עמו ניחוחות פירותיים של פטל בר, דובדבנים אדומים, עשבי תיבול ופריחת לוונדר. בפה, החומציות נוכחת ומאוזנת. טעמים נעימים של אשכולית עדינה, תותים ואבטיח, יחד עם הרכב יבש, המלטף בעדינות את החך. הסיום עם חומציות נעימה.

שנת בציר: 2017

הרכב זני: סירה וברברה

מוצא הכרמים: שעל, צפון רמה"ג 740 מטר מעל פני הקרקע

בציר ועיבוד ענבים:
בציר בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. קופרמנטציה (התססת ענבים אדומים עם מעט לבנים, כי האדום נהיה חזק יותר משילוב פיגמנטים של ענבים אדומים ולבנים) של שני הזנים יחדיו. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. התסיסה הייתה קרה ונפרסה על פני 60 יום.

נתונים כימיים:
אלכוהול: 12.5%

חומצה כללית T.A: 6.75

חומציות pH: 3.15

ערך קלורי (קק"ל/100 ליטר): 70

תיאור היין על פי היקב:

יינות הטרואר שואפים לבטא את האזוריות שבה גדלו הענבים. מתוך כוונה להיות נאמנים למקור, נאמנים לייחודיות ונאמנים לעצמנו הגיעה לידנו החלטה לייצר יינות מכרם יחידני שבו שוררים תנאים ספציפיים ושונים מחלקות אחרות שלנו. הענבים מהם מופק יין זה נבצרו מחלקת הכרם של היקב אשר שוכנת בשעל, צפון רמה"ג וגובלת במטע דובדבן מדרום ומטע תפוח מצפון.

ליין גוון ורוד עדין, האף שופע אפרסקים וורדים. בפה טעמי חמוציות ודובדבנים בהירים.

טמפ' הגשה מומלצת: 10-12 מעלות.

כשר: לא.

מחיר לצרכן: 75 ₪.

יקב אמפורה רוזה טרואר כרמל 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע בגוון וורוד סלמון מבריק צלול עם שוליים בוהקים. באף, פרחוניות וורודה ולבנה ופירות קיץ. החך, נקי. חד. עם חומציות לימונית טובה, שנוגעת בטעמים של דובדבן אדום, תות ופטל, עם רמזים פרחוניים עדינים, של וורדים ופריחה. יין קיץ מושלם. שתייה קלה ורעננה מאוד.

שנת בציר: 2017

הרכב זני: קריניאן

מוצא הכרמים:

  • מדרונות הכרמל, דרומית מזרחית ליקב אמפורה. 70 מטר מעל פני הים.

בציר ועיבוד ענבים:

בציר בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במיכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. התסיסה הייתה קרה ונפרסה על פני 60 יום.

נתונים כימיים:

אלכוהול: 11.7%

חומצה כללית T.A: 6.8

חומציות pH: 3.25

ערך קלורי (קק"ל/100 ליטר): 67

 תיאור היין על פי היקב:

יינות הטרואר שואפים לבטא את האזוריות שבה גדלו הענבים. מתוך כוונה להיות נאמנים למקור, נאמנים לייחודיות ונאמנים לעצמנו הגיעה לידנו החלטה לייצר יינות מכרם יחידני שבו שוררים תנאים ספציפיים ושונים מחלקות אחרות שלנו. הענבים מהם מופק יין זה נבצרו מכרם בוגר בגיל 44 שנים בקרבת היקב.

ליין ניחוחות תותים ופרחוניות אביבית, החיך מוצף בטעמי גרגרים אדומים והדריות של אשכולית אדומה.

טמפ' הגשה מומלצת: 10-12 מעלות.

כשר: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב אמפורה בלאן דה נואר 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו סלמון, נוגע בגוון של צינור נחושת מבריק והשוליים בוהקים. על האף, מציג היין ניחוחות של תותים טריים ופירות אדומים. החך יבש. חד. חומציות נוכחת. זה יין רב תכליתי עם טעמים נעימים, טעימים, נוגעים במינרליות ומרירות קלילה. היין קל, שתי, והוא מוכן לשתות עכשיו.

שנת בציר: 2017

הרכב זני: קריניאן, סירה , מרלו

מוצא הכרמים:

  • צפון הגולן 740 מטר מעל פני הים
  • אזור הכרמל 20-70 מטר מעל פני הים

בציר ועיבוד ענבים:

בציר בשעות הבוקר המוקדמות. סחיטת אשכולות שלמים ושפייה לאחר 24 שעות. התירוש תסס במכלי נירוסטה מבודדים ומבוקרי טמפרטורה. עבודה עם שמרים שונים לשם קבלת משקל פרי ומגוון ארומטי.

נתונים כימיים:

אלכוהול: 12.8%

חומצה כללית T.A: 5.3

חומציות pH: 3.36

ערך קלורי (קק"ל/100 ליטר): 72

 תיאור היין על פי היקב:

יין בגוון אפרסק עדין ושמחה של פרי אדום צעיר. בלאן דה נואר הנו יין שמיוצר מענבים אדומים בהליך עשייה של יין לבן.

ליין טעמים מודגשים של חמוציות ותותים טריים. היין מיועד לשתייה מידית בעודו צונן ובכל רגע ביום.

 טמפ' הגשה מומלצת: 10-12 מעלות.

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב אמפורה

חוות מקורה, כרם מהר"ל

04-984-0702

[email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top