חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות משיק לכבוד חג השבועות רוזה 2017 ו- ויונייה 2017

ביקב פסגות, מאמינים שיין טוב עושים באהבה מהרגע הראשון. לכן, הם דואגים ליין שלהם החל משלב גידול הענבים בכרם ותקופת הבציר, דרך הכנת היין בשיטת מסורתית וייחודית וכמובן עד ליישון היין ביקב שלהםתהליך ייצור היין מתבצע מתוך אהבה וחיבור לאדמה ולפירותיה. יקב פסגות והכרמים הנטועים עמוק באדמת בנימין הטרשית, הוא המשך של שרשרת דורות רבת שנים של התיישבות ועשיית יין משובח, באזור בו התנאים לכך הם אופטימליים.
היקב הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. למעלה מ- 70% מיינות היקב מיוצאים לעשרות מדינות בעולם. יינות היקב זוכים מידי שנה בתחרויות יוקרה ברחבי העולם, במדליות ובפרסים בינלאומיים. לרגל חג השבועות משיק יקב פסגות סדרת יינות לבנים וקיציים מבציר 2017: ויונייה ורוזה, פרי עבודתו של היינן יעקב אוריה, ואין מתאים יותר מחג השבועות להשקת יינות אלה.

יקב פסגות רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע נקי, צלול ובהיר נוגע בגוונים אדמדמים וורדרדים ושוליים בוהקים. הנוזל נראה פריך ומזמין. האף, מסקרן. מרמז על תותים יבשים, רָבָּרְבֶּר, המתערבבים עם תותים יבשים ודובדבנים רכים, בפה, הגוף קל. נוגע במינרליות. הטאנינים עדינים והחומציות נחמדה. רעננה. הסיומת בינונית נוגעת בסוג של מרירות נעימה.

הרכב זני: בלנד של מרלו 55% פטי ורדו 23% קברנה פרנק 22%

נתוני יין:

pH: 3.22%
5.2 גרם\ליטר :TA
אלכוהול: 12.5%

סוג היין: יין רוזה יבש

תהליכי ייצור: רוזה מבציר ייעודי למטרה זו, וברמת הבשלה המתאימה ליין רוזה. ענבי המרלו, הפטי ורדו והקברנה פרנק, נבצרו בנפרד במועד ההבשלה המתאים לכל כרם, ולאחר התסיסות היינות אוחדו. כל היינות תססו במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

תיאור היקב את היין:  יין רוזה רענן ופריך, מבנה אלגנטי, בעל קו מינראלי, עם ארומות וטעמים של פרחים, אשכולית ורודה, ופירות יער.

יינן: יעקב אוריה

כשרות: כן.

מחיר לצרכן: 68 ש"ח

יקב פסגות ויונייה 2017

רשמי טעימה שלי: ליינן היקב יעקב אוריה, יצא שמו לפניו כידען גדול ביינות לבנים. והויונייה הזה מביא לטעמי לידי ביטוי לעד כמה יכולת התערבותו של היינן להוציא את היין הכי טוב, הכי שונה, הכי מיוחד שאפשר. ולפיכך, הוא החליט ביין הזה קצת "לשחק" עם הענבים. צבעו של היין זהוב נקי וצלול. השוליים בוהקים. חלק ראשון 70% מהענבים הוא בצר וסחט אשכולות שלמים וחלק שני כ- 30% מהענבים, משהו כמו חצי חודש אחר כך הוא בצר פעם נוספת והפעם הוא מעך והשרה על קליפות למשך 24 שעות טרום סחיטה ואז התסיס. והתוצאה? היא יופי של אופי. אף מבושם וארומאטי עם פרחוניות ופרי לבן מרומז על הגוון הטרופי עם יערת דבש מתוקה וניחוחות קטיפתיים של אפרסק לבן וקיווי. בפה, חומציות ותיבול ועם סוג של מתקתקות מרומזת נעימה וטעימה עם רמזים מתמשכים ומתפרצים של שקדים ופירות לוקחים עד לסיומת. יופי של יין ויופי של תמורה למחיר.

סוג היין: יין לבן יבש

זן הענבים: 100% ענבי ויונייה

כרם: מטע, הרי ירושלים

מועדי בציר: 1) 29.8.17 (70%)
2) 13.9.17 (30%)

נתוני יין:

pH: 3.17
5.80 גרם\ליטר :TA
אלכוהול: 12.5%

תהליכי ייצור: כנגזרת מאופי ההבשלה של ויונייה (דהיינו הבשלה פנולית ב-15% אלכוהול פוטנציאלי), הבציר חולק לשניים כדי לקבל מבנה יין מאוזן. הבציר הראשון נסחט באשכולות שלמים, הבציר השני נמעך והושרה על קליפותיו למשך 24 שעות בטרם נסחט, ולאחר מכן הותסס.

סגנון יינני: פיצול הבצירים יצר יין בעל מבנה חומצי בריא וגוף בינוני, כאשר הבציר הראשון נותן ליין מבנה חומצי, אלגנטי ובלתי מכביד, עם קו מינראלי ואלכוהול נמוך, ומנעד פרי ירקרק ולבן. הבציר השני נבצר בהבשלה מלאה על גבול ההצטמקות, שנתן ליין מנעד פירות טרופיים, משמש בשל ותבלינים אקזוטיים.

יינן: יעקב אוריה

כשרות: כן.

מחיר לצרכן: 68 ש"ח.

יקב פסגות

יישוב פסגות ד.נ מזרח בנימין 90624

02-9979333

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top