חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"בחזרה לנמורה" – יקב אור הגנוז כרם נמורה – Special Reserve קברנה סוביניון – 2009

יין הדגל "נמורה" מבציר 2009, של יקב אור הגנוז, הושק לראשונה לקראת ראש השנה תשע"ג 2012, היו דאז כאלה שטעמו אותו וידעו מחד לציין עד כמה הוא "מרשים", "אלגנטי", מאוזן", ומאידך, "שמחירו 180 ש"ח, אינו הולם את תמורתו"…היו שטענו שהוא "יותר מדי ריבתי" וש"האלכוהול יוצר בו בומבסטיות ללא כיסוי" והיו שטענו "שיש בו יותר מדי עץ קלוי"…בימים אלה, החלטתי לחזור אל היין שנחשב עתה "יין ארכיון מתיישן" וכן, יש לי הפתעה גדולה לכל המלעיזים! אז ראשית, אם תדעו לחפש ולבקש במקומות ומהאנשים הנכונים, עוד תצליחו עדיין, לשים את ידיכם על היין הזה. ואם תקשיבו היטב, למה שיש לציבור גדול של חובבים המבינים ביין, המגיע דווקא מהמגזר החרדי, תשמעו שיין הדגל הזה, היה מבוקש מאז ועד היום ולראייה הכי גדולה ושימו לב טוב טוב למה שאני כותב לכם, מחירו של היין שהיה בהשקה 180 ש"ח ומחירו "לא הלם את תמורתו"…עולה כיום 299 ש"ח! וכן, חברים, הוא היה אז מבוקש. והוא היום עד מאוד מבוקש.

"אור הגנוז" הוא ישוב קהילתי, בגליל העליון מול מירון וספסופה, על הכביש העולה אל גוש חלב בתחום המועצה האזורית מרום הגליל. הישוב במקורו בעל אופי קהילתי שיתופי וצביון דתי אורתודוכסי חסידי. יקב "אור הגנוז" הינו יקב בוטיק שהוקם בשנת 2005 למרגלות הר מירון. יינות היקב מבוססים על גפנים הגדלים בהרי הגליל העליון. הכרמים מאופיינים באקלים והטופוגרפיה של אזור מרום הגליל, התורמים לגידול מגוון זנים של ענבי יין איכותיים, בגבהים של כ: 770 – 900 מטר מעל פני הים. כיום מייצרים ביקב 19 סוגי יין שונים בספקטרום רחב של טעמים ובאיכות ללא פשרות. היקב זכה להוקרה בינלאומית בתחרות "TERRAVINO" בתואר "יקב הבוטיק הטוב ביותר" ומקפיד על רמת הכשרות הגבוהה ביותר. ביקב ישנו גם מרכז מבקרים פעיל וניתן ליצור קשר לתיאום סיורים לקבוצות וליחידים וליהנות מחוויית אירוח גלילית ייחודית.

יקב אור הגנוז כרם נמורה – Special Reserve קברנה סוביניון – 2009

רשמי טעימה שלי: כי מה שהיה "ריבתי" ו"דחוס" ועם "יותר מדי עץ קלוי", נרגע, התעגל, התעדן, והוא מביא עמו מצג אלגנטי רב מבע. הצבע, כהה ועמוק, הברק בשוליים קצת התעמם. באף, ניחוחות מרוכזים עמוק, של דובדבנים מכוסים בשוקולד, לצד תווים פרחוניים בהירים. בפה, מרקם חלקלק, קטיפתי, פירותי, עגול דרך אמצע החך, עם טעמים של דובדבנים כהים, ושזיף, ממלאי חך, הנתמכים עם אלון שמשולב היטב.  יין זה, הוא תמונה נאה של השתבחות על ציר הזמן בזכות איזון מצוין של טאנינים שופעים, ממלאים פה וחומציות בהירה, טרייה בגימור.

תיאור היין על פי היקב:
לאחר מחקר מעמיק של עשרות שנים, בהן בחנו כל רגב אדמה, כל מדרון וכל שנת בציר אשר שונה מקודמתה, הבדלנו בין הכרמים והחלקות ויצרנו יין ייחודי אשר מאפיין את תבנית נוף מולדתו בצורה נאמנה.
יין זה עשוי מענבי קברנה סוביניון ממרום הגליל, מחלקת כרם נמורה הקטנה, המתפרשת על 3 דונם בלבד, בגובה של כ- 800 מ' מעל פני הים. המדרון עליו יושבת החלקה הוא בעל מפנה מערבי ושיפוע חד. הרכב הקרקע הינו אדמת טרה רוסה. יין הדגל הזה של היקב יוצר בכמות מוגבלת של – 3,000 בקבוקים
בלבד.
כרם נמורה: ממוקם למרגלות הצפוניים של הר מרון, נהנה מאקלים ייחודי אידיאלי לגידול זני ענבים אציליים. טיפול קפדני ומסור והיחס האישי לגפנים הניב אשכולות מושלמים ליין הדגל של היקב. הענבים עברו תהליך של מיון גרגירים קפדני, השריה קרה של התירוש, תסיסה מבוקרת ובסוף התסיסה השריה נוספת על הקליפות.

התיישנות: יין התיישן במשך 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות משובחות בנפח 500 ליטר.

היין בוקבק ללא סינון, עבר תקופת השתבחות בבקבוק וימשיך להשתבח בעשור הבא.

מפרט טכני:
סידרה: כרם נמורה
סוג: אדום יבש
זנים: קברנה סוביניון 100%
אזור גידול: מרום הגליל
בציר: 2009
כוהל: 14.5%
קלוריות: 89 קק"ל ל – 100 מ"ל
בריקס: 26
חומצה: g/l 5.5
pH: 3.62 משקל סגולי: 0.992
טמפ' תסיסה: 15°C – 26°C
זמן תסיסה: 22 ימים
חביות 500 ליטר: 24 חודשים אלון צרפתי
טמפ' הגשה: 17°C – 18°C

כשר: כן.

הערות טעימה מטעם היקב:
כרם נמורה Special Reserve 2009 הינו יין אדום יבש עשוי מ – 100%ענבי קברנה סוביניון, צבעו בורדו עז, ארומה עשירה של פירות שחורים, עשבי תיבול טריים ועץ אלון קלוי. היין בעל מירקם כבד, רך והרמוני, עתיר טעמים  עם נוכחות מרתקת וסיומת עקבית ומתמשכת. יין מיוחד ויוקרתי זה מתאים ומומלץ למנות דשנות במיוחד.

מחיר לצרכן: 299 ש"ח.

יקב אור הגנוז

"יין טוב מתחיל בכרם"

דואר נע מרום הגליל 13909
טל' 04-6990836
[email protected]
www.yekevorhaganuz.com

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top