חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון עם יינות לכבוד חג השבועות פינו גרי 2017 מסדרת "אסטייט", רוזה חצי יבש 2017 מסדרת "כנען", ו"כרימזון" 2015 מסדרת "עלמה"

יקב דלתון ממוקם בלב הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה היפהפה. זוהי פנינה בצפון הארץ, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה. את היקב ייסדו ב־1995 האב מתי הרוני ובנו אלכס, שזיהו את הפוטנציאל הטמון בגליל העליון וראו בו אזור לייצור יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר. השניים הביאו עמם מומחיות בתחום היינות ומשאבים נוספים במטרה למנף את איכויות האזור, להעצים את השגשוג, ליצור מקומות עבודה חדשים ולקדם את התיירות בסביבה. יקב דלתון עם יינות לכבוד חג השבועות יין לבן פינו גרי 2017 מסדרת "אסטייט", יין רוזה 2017 מסדרת "כנען", ויין אדום בלנד "כרימזון" 2015 מסדרת "עלמה".

יקב דלתון סדרת "כנען"

יינות כנען אוהבים חברה טובה. ביקב שואפים תמיד לשמור על קיימות בכרמים שלהם ולהתערב מעט ככל הניתן בתהליך הייצור, במטרה להציע לכם הזדמנות ליהנות מהביטוי הטבעי של הענבים. פירותיים וריחניים. עסיסיים ומדויקים. תמיד יש זמן לעונג. קחו לכם רגע… התמסרו להנאה.

יקב דלתון רוזה כנען 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו ורוד, צלול ונקי, עם גוונים אדמדמים ושוליים בוהקים. האף ארומאטי, מזמין, מרענן, עם ניחוחות של קערת דבש, תמציות תות שדה ופטל על האף, עוברים דרך החך עם טעמים של פטל שחור, תות שדה ודובדבן אדום, עם מתקתקות חנפנית ועדינה, מאוד טעימה ונעימה, לצד קורטוב של תבלינים, חמיצות מאוזנת, גוף קל, וסיומת רעננה. יין של קיץ, של מנות ראשונות, של מרגוע ושלווה, מרפסת מול שקיעה, אבטיח, גבינות, פשטידות של חג השבועות וסלט פירות. תמורה נהדרת למחיר.  

סוג היין: יין רוזה סמוק יבש

יין הרוזה כנען של יקב דלתון הינו מיוחד במינו בנוף הישראלי.  בחירת הזנים לרוזה ,שיטת הגידול, הבציר הידני, והמחשבה הייננית הינה רבה ומורכבת.  וביקב דלתון מאוד מתגאים ביין זה.

זני הענבים לבלנד: שיראז: 60%( כרם תל פארס, אלקוש,ספסופה), גרנאש: 25% (כרם כפר תבור) , ומעט ברברה וזינפנדל 15% (כרם ספסופה) המוסיפים את הרעננות לבלנד.

הענבים:  ענבי היין נבחרו בקפידה והגיעו ליקב לאחר בציר ידני במהלך חודש אוגוסט . עם הגעת הענבים ליקב עברו הפרדה מן השזירות והשרייה קצרה מאוד של התירוש על הקליפות. ההשריה מתבצעת בתוך המסחטה וזמן ההשריה משתנה מזן לזן. (כגון שיראז כמעט ללא השרייה וגרנאש כ 4-שעות). את צבעו הבהיר קובע היינן, והוא מחליט מתי להתחיל את סחיטת הענבים העדינה- עד לקבלת תירוש ורדרד.

תהליך הייצור: כל חלקת יין תססה בנפרד ובטמפרטורה נמוכה על מנת לשמר את הארומות והרעננות של כל זן. עם תום התסיסה האלכוהולית עורבבו היינות.

תיאור היין על פי היקב: כנען רוזה 2017  הינו יין ארומטי להפליא, בעל ניחוחות של ורדים, תות שדה ואשכולית אדומה וצמר גפן מתוק. זהו יין חצי יבש, קליל ומרענן. בפה מורגשים טעמי הפרי, עם חמיצות מאוזנת וסיומת ארוכה.

המלצת הגשה: מתאים במיוחד לליווי מנות פתיחה כגון אנטיפסטי, סלטים ים תיכוניים, דגים, או גבינות רכות ועדינות בסגנון גבינה צפתית. כמו כן מומלץ לשתות מקורר, בחברה טובה גם ללא ליווי ארוחה, בפיקניק, או עם חברים/משפחה- לחיים!

אלכוהול:            12.5%

pH:                   3.1

חומצה כללית: 5.5   גר'/ליטר

סוכר שאריתי:5.1   גר'/ליטר

 טמפרטורת הגשה: 10-12°C.

המלצות הגשה: מתאים במיוחד לליווי מנות פתיחה כגון חציל קלוי בטחינה, סלט פסטה קר או דגים. כמו כן מומלץ לשתות בחברה טובה גם ללא ליווי ארוחה, בפיקניק, או עם המשפחה- לחיים!

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח.
היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מחיר מומלץ לצרכן: 40 ש"ח.

יקב דלתון סדרת "אסטייט"
יינות דלתון חולקים מקום ותרבות משותפים. הם פרי עמלם של אנשי יקב דלתון, ומבטאים את מלוא הכבוד שאנשי היקב רוחשים לכרמים שלהם ולטעמם הטבעי של פירותיהם. ביקב מחויבים לשאיפה מתמדת לקיימות בכרמים, ומקפידים על התערבות מעטה ככל האפשר בתהליך הייצור. בכך, הם מבטיחים שבכל לגימה נשמר טעמו הפירותי והעדין, כפי שאמור להיות. סדרת דלתון אסטייט מציעה מגוון של יינות זניים מתוך בית הגידול של יקב דלתון. גידול ענבי פינו גריי והעבודה הייננית נעשית בצורה המקצועית והמוקפדת על ידי אנשי יקב דלתון. יין הוא עונג. קחו לכם רגע… התמסרו להנאה.

יקב דלתון פינו גרי "אסטייט" 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו זהבהב צלול ונקי עם שוליים בוהקים. באף, רעננות של קיץ, ניחוחות אגס, לימון, תפוח ומלון ירוק, פרחוניות הדרית ופרי הדר. פה, רמיזה מתקתקה טעימה, פריכות, חומציות נאה, גוף קל, מרקם מלטף, טאנינים עדינים מתמשכים ופנולים שנותנים אורך לסיומת מהנה ונעימה. תמורה נהדרת למחיר.

סוג היין: יין לבן יבש

על זן הענבים: פינו גרי (Pinot Gris) הוא זן שמקורו בבורגון אך משם נדד לאזורי יין אחרים בצרפת ומחוצה לה בעיקר אלזס, צפון איטליה וגרמניה אך ניתן למצוא אותו גם בהונגריה, בשוויץ, ניו זילנד ועוד. כמו כן הוא מיוצר במגוון גדול של סגנונות.

על הענבים:

הענבים ליין זה מגיעים מכרם שנטוע בקיבוץ משגב עם, אצבע הגליל, המשתרע בגובה של כ- 750 מטר מעל פני הים. הכרם נטוע במפנה צפון-מזרחי המשקיף על עמק החולה והר החרמון. האדמה בכרם הינה טרה רוסה עם אבניות רבה.

זוהי השנה החמישית שביקב מייצרים יין מכרם זה,  שנת הנטיעה הייתה 2010.

הענבים נבצרו בבציר ידני ב- 16.8.2017 כדי לשמור על שלמות האשכולות.

תהליך הייצור: לאחר שהענבים התקבלו ביקב האשכולות עברו מיון ונכנס למסחטה כאשכולות שלמים. לאחר הצללה התירוש עבר למכלי נירוסטה ומיכל בטון והתסיסה התקיימה בטמפרטורה נמוכה בכדי לשמר את הרעננות של הפרי. היין נח על משקעיו עד למילוי שלו בחודש פברואר.

תיאור היין על פי היקב: זהו יין קליל, פירותי ופריך. היין בעל ארומות של תפוח ירוק, מלון וליים. היין בעל מתיקות מרומזת ומתאים במיוחד לליווי אוכל קל, מאכלי ים, אוכל ים תיכוני ואוכל אסייתי. היין מומלץ לשתייה כאשר הוא מצונן היטב עם חברה טובה, במיוחד בחודשי הקיץ. לחיים!

יינן: גיא אשל

אלכוהול:              % 13

pH:                    3.1

חומצה כללית:  6.7  גר'/ליטר

המלצות הגשה: היין מתאים במיוחד למאכלי דגים ומנות פסטה חלביות.

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח.
היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ש"ח.

יקב דלתון סדרת "עלמה" – עלמה היא עולם של סקרנות, יצירתיות ומומחיות. יינות הסדרה משקפים את טעמיו הייחודיים של הגליל, ומבטאים את הרוח הנושבת במחוזותיו. זוהי רוח של מקוריות, תשוקה לטעמים חדשים… וחוויות בלתי נשכחות. התכוננו לגלות משהו חדש. התמסרו להנאה.

יקב דלתון "עלמה" – "כרימזון" 2015

רשמי טעימה שלי:  צבע אדום כהה. שוליים בוהקים. אף, ארומאטי מאוד נגיש, שופע פרי דובדבן כהה וגדול, עם רמזים של פירות שחורים, שוקולד כהה וקופסת סיגרים. הפה, מלא פרי שחור, מתקתקות מסוימת, תבלין, טאנינים מאובקים, חומציות מאוזנת, החך מאוד אינטנסיבי, שופע אופי, נוכחות וחיוניות, עם אורך וסיומת גדולה. איזה יופי של יין. וזה הרבה יין בקצת מדי כסף.

סוג היין: יין אדום יבש

זני ענבים המרכיבים את הבלנד: קברנה סוביניון 63%, וקברנה פרנק 27%, מרלו 10%

הכרמים: הענבים ליין זה מגיעים שלוש חלקות שונות, כרמים שונים מהגליל; כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד. החלקות נבצרו בתאריכם שונים במהלך ספטמבר ואוקטובר. עונת הגידול ב 2015 התאפיינה במזג אוויר יציב וחם, ובכך התאפשר לנו לגדל ענבים בשלים ומרוכזים בעלי טעמים מפותחים וצבע נהדר.

תהליך הייצור ומשך ההתיישנות בחביות: עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלו-לקטית ולאחר התיישנות של כ- 12 חודשים בחביות עץ אלון, עורבב הבלנד הסופי מהיינות הנבחרים. לאחר מכן הועבר היין לשהייה של חודשים נוספים בחביות, סה"כ משך התיישנות של 18 חודשים בחביות עץ אלון מובחרות.

תיאור היין על פי היקב: העלמה הינו תוצר מרשים של איכות הכרמים בגליל העליון עבודה ייננית מוקפדת ביקב דלתון. זהו יין מרוכז, בעל ארומות של פרי בשל, פלפל, טבק ועלי תבלין. בלגימת היין, מורגש מרקם קטיפתי ועדין. היין מתאים מאוד למאכלי בשר כגון: קדירות, תבשילים, פסטות ראגו ,בשר מעושן או בליווי גבינות חדות כמו צ'דר או גאודה מיושנת.

טמפרטורת הגשה: 18-20°C

אלכוהול: 15%

המלצות הגשה: מתאים מאוד למאכלי בשר כגון: קדירות, תבשילים, פסטות ראגו ובשר מעושן.

כשרות: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח.
היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ש"ח.

יקב דלתון

יין הוא עונג. קחו לכם רגע… התמסרו להנאה.

מרכז המבקרים יקב דלתון פארק תעשייה דלתון,

מרום הגליל 04-9527107

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top