חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טוליפ משיק לכבוד חג השבועות – טוליפ ווייט 2017 ו- טוליפ אספרו לבן 2017 ( יין חדש של היקב). ויקב מאיה היקב היווני של טוליפ משיק MARE PINK רוזה 2017.  

יקב טוליפ הוא שילוב מופלא בין אהבת האדם והתשוקה לעשיית יין. היקב הוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי בכפר תקוה כעסק חברתי המעסיק את חברי הכפר, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המשתלבים ביקב כאחד האדם. במרוצת השנים קטף יקב טוליפ מדליות והכרה בינלאומית וחרט על דגלו יינות איכות אשר השילוב ביניהם יוצר יינות וממסכים יוצאי דופן.
ב-2013 הוקם יקב מאיה, יקב בוטיק עם קונספט חדשני ופורץ דרך. היקב מייצר יינות איכות בסגנון ישראלי-ים תיכוני, שנועדו ליצור התאמה מושלמת לעולם הקולינריה הים תיכונית. על מנת להגשים מטרתם, צורפו לצידו של יינן היקב, דוד בר אילן שני פרופ' מומחים מיוון על מנת לשלב בייצור היין טכנולוגיות וידע מתקדם בגידול וייצור יינות בסגנון זה.
בבעלות קבוצת טוליפ חברת "אדום כהה", המתמחה בייבוא יינות איכות. לצד פרוטפוליו עשיר ומגוון, החברה מתמחה באיתור יינות מאגן הים התיכון בהם: ספרד, צרפת, איטליה והייתה לחברה הראשונה בישראל שייבאה יינות מיוון. בנוסף, אדום כהה מפעילה רשת דוכני יין איכותי בשם Meet Wine.

לכבוד חג השבועות, משיק יקב טוליפ – טוליפ ווייט 2017 ו- טוליפ אספרו לבן 2017 ( יין חדש של היקב). לכבוד חג השבועות משיק יקב מאיה MARE PINK רוזה 2017.  

יקב טוליפ White Espero 2017 ( יין חדש של היקב).

רשמי טעימה שלי: הצבע זהוב צלול ונקי. השוליים בוהקים. באף, פרחוניות נעימה וארומאטית, עשבוניות ארץ-ישראלית ופירות הדר. בפה, חיבור זנים לבנים היוצר שלם הרמוני ומעניין. ליין מרקם חלקלק, מבנה קליל, חומציות נאה ומאוזנת. נגישות, עם לא מעט עניין, בזכות המון פרי טוב, יין מהנה. כייפי המציג גם מורכבות מפתיעה נעימה וטעימה. מביא עמו בשורה של קיץ. שאפו.

זנים: ויוניה, שרדונה, פרנץ' קולומבר
כרם מטע– שרדונה וויוניה
גובה– 700 מטר
אדמה– טרה רוסה על גיר
כרם בינימינה– פרנץ קולומברד
גובה– 50 מטר
אדמה– רנזינה כהה
תהליך ייצור:
ויוניה תסס בעץ במשך 3 חודשים, השרדונה והפרנץ קולומבר הותססו בנפרד במיכלי נירוסטה. היין עבר תסיסה מלולקטית חלקית.
תיאור היין על פי היקב: 
ארומות של פירות לבנים, אשכולית ואפרסק לבן. תבלינים- אורגנו וטימין. הפה, רענן ופריך.

מחיר: 90 ₪.

כשרות: כן.

יקב מאיה היקב היווני של טוליפ MARE PINK רוזה 2017

רשמי טעימה שלי: צבעו ורוד עם גוונים אדמדמים, צלול ונקי. השוליים בוהקים. בעוד הקריניאן מביא עמו פירות אדומים וחומציות בהירה, ענבי המורבדרה מוסיפים פירות כחולים ומרקם. באף, פרחוניות עלי כותרת של לוונדר ופרי יער אדום וכחול, פטל ואוכמניות. בפה, הגוף קל- עד בינוני, עם טעמים פריכים ומרעננים, יבשים וחפים ממתיקות, מלווים ברמזים לדובדבן ושזיף. טאנינים רכים, מינראלים טובים. סיומת נאה, נוגעת במרירות קלילה ונעימה.

סוג היין: רוזה יבש

כרמים
כרם ביר טאטא, זיכרון יעקב
– זן – קריניאן
– נטיעה – 1980
– גובה – 130 מטר
– קרקע – רנדזינות כהות ובהירות
כרם מטע
– זן – מורבדרה
– נטיעה – 2009
– גובה – 750 מטר
– קרקע – טרה רוסה ורנדזינות כהות ובהירות

בציר:  2017
מילוי:  אפריל 2017
ייננות:
קליטת הענבים: לאחר בציר ידני בשעות הבוקר הענבים מגיעים ליקב במכלי פלסטיק של 300 ק"ג, ממוינים ידנית, מופרדים מהשזרות ומרוסקים.
לאחר הריסוק מוכנס המיץ והקליפות להשריה בת 16 שעות עם הקליפות ואז לסחיטה. לאחר הסחיטה מוכנס המיץ לשיקוע של כ 48 שעות.
תסיסה: לאחר השיקוע מופרד המיץ הנקי מהמשקעים ונכנס לתהליך של תסיסה קרה של כ 40 יום אחר כך מופרד היין מהמשקעים הכבדים וממשיך להתיישן בנירוסטה עם חלק מהמשקעים לתקופה של כ 5 חודשים נוספים.
לכל אורך תהליך היצור, הענבים והיין קיבלו השגחה צמודה וקפדנית על מנת למצות ולהביא את מלוא אופים של זנים אלו, השילוב יוצא הדופן ביניהם והתבטאות אזור הגידול הים תיכוני.
תיאור היין על פי היקב:
יין זה הינו רוזה מענבי קריניאן ומורבדרה אשר הותססו ביחד לקבלת אחידות ורכות בטעמים.
ליין ארומות פרי אדום ורענן גוף קל וסיומת נעימה.
היין ילווה מאכלים ים תיכוניים קלים.
אלכוהול: 12.5%
ייננים:
פרופסור יאניס פארסקאבופולוס
דוד בר-אילן
כרמים
פרופסור קוסטאס בקסיאטאס

מחיר: 79 ₪.

כשרות: כן.

יקב טוליפ וויט טוליפ 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע זהוב צלול ונקי, עם נגיעות גוון ירקרקות. השוליים בוהקים. באף, פרחוניות הדרית, ארומאטית עם נגיעה עשבונית ופרי לבן בפה, הגוף קל, פירותי, מרמז קלות על סוג של מתקתקות פרי. חומציות נאה מאוזנת ותומכת פרי הדר ופירות טרופיים, המופיעים על החך ומסתיימים בפריחה מינראלית אלגנטית. מבע פרי ותחושה של "עולם חדש".

הרכב זני: גוורצטרמינר וסוביניון בלאן

כרם: כפר יובל- גוורצטרמינר. פלאטו דלתון- סוביניון בלאן

סוג אדמה: כפר יובל- וולקני וטרה רוסה. פלאטו דלתון- וולקנית.

גובה:  כפר יובל 350 מטר. דלתון 850 מטר.

תהליך: הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות בבציר ידני. מוינו ידנית ביקב בצורה קפדנית, הותססו בטמפ' של 13-14 (סימן מעלות) ועורבבו ביחד לאחר סיום התסיסה.

תיאור היין:  ליין ארומות טרופיות וארומות של פרי הדר ליין גוף קל ורענן.

כשרות: כן.

מחיר: 75 ₪.

יקב טוליפ

יין שאוהב אנשים

יקב מאיה

גישה ים-תיכונית אמנות ישראלית

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top