חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פסגות יוצא עם מהדורת יין מיוחדת לרגל 70 שנה למדינת ישראל – פסגות מלבק 2017

ביקב פסגות, מאמינים שיין טוב עושים באהבה מהרגע הראשון. לכן, הם דואגים ליין שלהם החל משלב גידול הענבים בכרם ותקופת הבציר, דרך הכנת היין בשיטת מסורתית וייחודית וכמובן עד ליישון היין ביקב שלהם. תהליך ייצור היין מתבצע מתוך אהבה וחיבור לאדמה ולפירותיה. לרגל 70 שנה למדינת ישראל, יקב פסגות מוציא מהדורה מיוחדת של יין מלבק זני.
המלבק הינו אחד מזני בורדו, יין שפופולארי מאוד בארגנטינה ולרוב משמש כמרכיב בבלנדים.
בכרם יצהר יש ליקב חלקה שמוציאה מלבק מתובל וייחודי.

ולכבוד 70 שנה למדינת ישראל החליטו אנשי היקב לתת לו את קדמת הבמה ולהוציא לשוק מהדורה מיוחדת של מלבק זני.

שוחחתי עם היינן יעקב אוריה על היין. שמעתי ממנו כי: "בתחילה הייתה הכוונה להכניס את ענבי המלבק לבלנד הבורדולזי של היקב אבל  מצאתי שליין יש הרבה יותר מסתם פוטנציאל לעמוד בזכות עצמו ולטעמי זהו יין מקסים.

המלצת הגשה מפי היינן: "תצנן את היין ותגיש אותו לשתייה, בטמפרטורה של כ 16 מעלות. אל תשתה את הבקבוק בבת אחת…תטעם אותו על פני כשעה ותראה את השינוי הנעים והטעים שהיין עובר מפרי סגול לפרי שחור לקטיפתיות טאנית ולנעימות שתייה".

רשמי טעימה שלי: צבע ארגמני סגלגל השוליים בוהקים. באף, פרי יער כחול, שזיפים שחורים ופריחת פטל שחור. פה, נוגע באדמתיות מסוימת ותיבלון. פרי יער שחור וסגול. תות, דובדבן כהה ושזיף סגול, לצד עשבוניות ורמיזה לליקוריץ ואניס ופלפל לבן. טאנינים חלקלקים כמשי. חומציות קריספית. מידה של מורכבות ואלגנטיות. יין מלא רבדים, סיומת טובה על הצד המתובלן. יופי של יין. יופי של תמורה.

תיאור היין על פי היקב: יין בגוון אדום סגול, גוף בינוני, ארומות וטעמים של פירות יער אדומים וסגולים, תבלינים אקזוטיים וסיומת המזמינה עוד לגימה.

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון 4 חודשים

כשר: כן

אלכוהול: 14.0%

מחיר לצרכן: 100 ש"ח

יקב פסגות

יישוב פסגות ד.נ מזרח בנימין 90624

02-9979333

[email protected]

צילום: דיויד סילברמן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top