חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הבוטיק סומק ממליץ על שרדונה 2014, "אדום" 2015, קריניאן 2013, "כרם 13" 2011, סירה 2013, ובקעת הנדיב 2011, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב סומק הוקם בשנת 2002 ע"י ברק והילה דהאן, במטרה לייצר יין ברמה הגבוהה ביותר מכרמי המשפחה. היקב מייצר 20 אלף בקבוקים בשנה.
ברק, דור חמישי לכורמים בזיכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב. יקב סומק הוא יקב משפחתי הממוקם במרכז המושבה זיכרון יעקב.
כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת-הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882,
באמונה כי מדובר באזור איכותי וייחודי לגידול ענביי יין.
כל בקבוק יין של היקב אשר נפתח הוא סופו של תהליך מהנה וארוך בו חברו האדמה, השמש, הגשמים והרוחות, לעבודת כפיים, תשומת לב קפדנית ואהבת היין. כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882.
מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי.
הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד. אתגר לא קל ולא פשוט הצבתי לעצמי עם 6 בקבוקי יין לא פחות של יקב הבוטיק סומק שבקשתי לעצמי לסקר יינות אלה לכבוד החג. סבורני, שכל אחד מהיינות, יותר מיכול לעמוד בזכות עצמו כיין בודד שמביא אתו את הסיפור שלו. מצד אחד, הלב אמר לי, תעלה אותם אחד אחד, תמשוך אותם בניחותא אל אחרי החג גם הרבה אחרי החג. ולו בשל העובדה הפשוטה שהיינות נכנסו אלי הביתה ימים בודדים לפני ערב החג, אחרי שעשרות רבות של בקבוקי יינות השארתי מיותמים חצי ושלוש רבעי ריקים מאחרי ואני מרגיש בימים האחרונים שהיין "רץ" אחרי…ואני מנסה משום מה לעמוד ולהדביק את הקצב. מצד שני, יש לי חובה. והיא כלפיכם קוראיי לתת במה גם ליינות של יקב הבוטיק סומק  המהווה תחנת עצירה שאתם חייבים אותה לעצמכם. יקב סומק ממליץ על 6 יינות: שרדונה 2014, "אדום" 2015, קריניאן 2013, "כרם 13" 2011, סירה 2013, ובקעת הנדיב 2011, לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

יקב סומק "Vegan Friendly" פועל על פי פילוסופיית "עולם ישן" ומקפיד להשתמש רק בענבים המגיעים מכרמי המשפחה הנטועים באזור בקעת הנדיב.
כל המוצרים של יקב סומק הם מוצרים פרי עבודת ידם, אשר נעשים תוך שימוש בחומרים טבעיים, טריים ואיכותיים, ללא שימוש בחומרים משמרים, שמרי אפייה ובמוצרים מן החי. יש בעובדה זו בכדי להפוך את היקב לנקודה מבוקשת לתיירות חו"ל.

יקב סומק שרדונה 2014 

רשמי טעימה שלי: צבעו זהוב צלול השוליים בוהקים. באף, פרחוניות לבנה. ארומה הדרית אשכולית, חמאה ורמיזה לשקדים. בפה, מרקם עשיר, גוף בינוני, חמיצות נאה טובה ותומכת טעמי מלון, אפרסק לבן. מורכבות ועומק. הסיומת טובה.

סוג היין: יין לבן יבש

הרכב היין: יין המורכב מ 100% ענבי שרדונה מאזור בקעת הנדיב, למרגלות זכרון יעקב.

התיישנות בחביות: 12 חודשים.

אלכוהול: 14%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב סומק אדום 2015

רשמי טעימה שלי: שילוב ים תיכוני של זנים יוצר יין מאוד נגיש, שתי, עכשווי. שמתכתב היטב עם המטבח הישראלי. צבעו אדום בגווני הארגמן. השוליים בוהקים. באף, עשבוניות ארץ ישראלית כטימין ומרווה, לצד פרי יער אדום. בפה, נעימות שתייה. נגישות ידידותית. גוף קל נוטה לבינוני. אופי ים תיכוני. מקדם גסטרונומי. חמיצות נוכחת. איזון. סיומת טובה. יין נהדר לארוחת הצהרים.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: בלנד של סירה, מורבדר ומלבק

התיישנות בחביות: 12 חודשים.

אלכוהול: 14.2%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב סומק סירה 2013 

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום ארגמני בגוונים סגולים. השוליים בוהקים. באף סחרור של פרחוניות סגלגלה, שפע תבלינים, פלפל שחור, דובדבנים שחורים ושוקולד. בפה, גוף מוצק. רווי פרי שחור איכותי ועשיר. קלייה. אדמה רטובה ופטריות. אופי. עם קריצה ים תיכונית. מושפעת מתיבול עמוס. איזון. וחומציות נוכחת. סיומת טובה.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: יין זני המורכב מ 100% ענבי סירה.

התיישנות בחביות: 24 חודשים + 24 חודשים בבקבוקים.

אלכוהול: 14.8%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב סומק קריניאן 2013

רשמי טעימה שלי: צבעו כהה. ארגמני ועמוק. השוליים בוהקים. באף, פרי יער אדום ושחור, פריחה סגלגלה, פטל ותיבול דומיננטי, לצד פלפל שחור. בפה, מורכבות ועומק. פרי יער בשל. פטל שחור. דומדמניות שחורות. אלון מתובל. רמיזות לטבק ולליקוריץ. ים תיכוניות. טאנינים רכים ונעימים. גם לנוכח עוצמתיות הפרי הוא עדין על החך. הסיומת ארוכה. יין משכנע. יופי של קריניאן.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: מורכב מ 100% ענבי קריניאן מחלקה יחידנית בת מעל 40 שנה.

התיישנות בחביות: 24 חודשים + 24 חודשים בבקבוקים

אלכוהול: 14.5%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב סומק "כרם 13" בציר 2011

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום כהה נוטה לאטום. שוליים בוהקים. באף, פרחוניות. תבלינים מתוקים. עשבי תיבול ארץ ישראליים. פרי יער אדום ושחור. הפה, מאוד עגול, ומפולפל. המרקם קטיפתי. הטאנינים ארוכים. גוף נוכח. אופי. פרי בשל. טעמים מורכבים. תיבול. עץ. איזון. חמיצות טובה ותומכת. סיומת ארוכה. יין עשיר. עשוי היטב.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: יין המורכב מענבי גראנש ומורבדר.

התיישנות בחביות: 36 חודשים + 36 חודשים בבקבוקים.

אלכוהול: 14%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ₪. 

יקב סומק בקעת הנדיב 2011 יין הדגל של היקב

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום עמוק נוטה לאטום. השוליים בוהקים. באף, פרי יער אדום טרי ושחור בשל, פרחוניות סגלגלה, ירקרקות מסוימת ונגיעות מתובלות של פלפל שחור. בפה, גוף מלא, הרבה נוכחות ואופי. "שריריות" פרי עשיר עוצמתי בשרני ובשל, לצד תיבול מוחשי. טאנינים רכים. חומציות בינונית פלוס. מורכבות. מרקם מאוזן ומלטף. סיומת ארוכה. יופי של יין דגל מושקע, מרשים ועשוי היטב. 

סוג היין: יין אדום יבש.

הרכב היין: יין המורכב מענבי קברנה פרנק, פטי ורדו וקריניאן.

התיישנות בחביות: 36 חודשים + 36 חודשים בבקבוקים.

אלכוהול: 15%

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

יקב סומק

ייננית :הילה דהאן

כורם: ברק דהאן

04-6397982
050-5346491
[email protected]
הרצל 16, זיכרון יעקב

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top