חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יתיר ממליץ על 2 יינות – ויונייה 2016 ו-הר עמשא 2014 לכבוד פריחת האביב שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד. יינות היקב יצאו לראשונה בשנת 2004. כרמי יקב יתיר נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין. יקב יתיר ממליץ על 2 יינות – ויונייה 2016 ו-הר עמשא 2014 לכבוד פריחת האביב, שולחן חג הפסח וראשיתו של הקיץ.

הכרמים המטופחים של יקב יתיר ניטעו בגובה של עד 900 מטרים מעל לפני הים, פזורים במיקומים שונים ביער. לכרמים ביער הרכב קרקע משתנה מחלקה לחלקה עם מפנה וזווית שונה. האקלים הייחודי מתאפיין בבוקר צונן עם רוחות קלות, ימים יבשים שטופי שמש, לילות קרים (גם בשיא הקיץ…) וחורפים מושלגים. הקרקע אבנית, עשירה בגיר וחרסית ומנוקזת היטב, כך שיבולי הגפן נמוכים באופן טבעי. תנאים אלו נחשבים אידיאליים לגידולי זני איכות אדומים, כשלכל אחד מכרמי יער יתיר אופי ייחודי המשקף את מיקומו ביער. היקב שומר על זהות הכרמים בתהליך הייצור המורכב בלמעלה משבעים חלקות מובדלות.

יקב יתיר ויונייה 2016
רשמי טעימה שלי: צבעו זהוב עם נגיעות ירקרקות צלולות ושוליים בוהקים. באף, קיץ. ארומתיות נהדרת. רעננות, ויטאליות. בפה, מבנה עגלגל. מרקם עשיר. חדות. לצד איפוק ומתינות. קצת פחות פרי מתפרץ. קצת פחות טרופיות. ומאידך, טעמי עץ ותיבול עדינים. דבש. אגס ירוק ושקדים קלויים. יין נעים. טעים. הסיומת טובה. נוגעת בחמצמצות רעננה של קיץ. ויונייה מהליגה של הגדולים.

יתיר ויונייה הוא היין הלבן היחיד של יקב יתיר. עד לשנת 2010 היינות התבגרו במכלי נירוסטה בלבד. משנת 2011 ואילך יש גם מרכיב של התבגרות בחביות (ישנות וניטרליות), כדי להוסיף מבנה והתפתחות בלי לעמעם את טעמי הפרי.

סוג היין: לבן יבש

זנים: יין זני על טהרת ה 100% ענבי ויונייה.

אזור הגידול: יער יתיר

כרמים: הענבים נבצרו משני כרמים שונים ביער יתיר בגבהים של 650 ו-680 מטר מעל פני הים. הקרקע גירנית חרסיתית.

בציר: חורף קר וגשום מהממוצע באזור יתיר תרם להתעוררות אחידה וטובה של הכרמים באביב. חודש יוני היה חם מהרגיל וזה שוב היה חיובי מאוד לגפנים ותרם לעצירת הצימוח בשלב הנכון ולהתפתחות הצבע בקליפות הענבים. בתקופת הבציר מזג האוויר היה נח, והיבול מצוין הן מבחינת האיכות והן מבחינת הכמות.

ייצור היין: לאחר תסיסה במכלי נירוסטה הועברו 2/3 מהיין להתבגרות של כשלושה חודשים בחביות ישנות בלבד. היין בוקבק ביקב בחודש מרס 2017.

נתונים טכניים:
3.36 – PH
6.03 – TA
אלכוהול: 12.5%

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע זהוב ירקרק בהיר. ניחוחות של אפרסק לבן, חבוש ויסמין. בפה טעמי נקטרינה ופרי הדר.

התאמה לאוכל – יין בעל נפח יפה שיתאים לאוכל, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו וליהנות כאפריטיף ולא רק בארוחות.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8 – 10 מעלות.

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ש"ח.

יקב יתיר הר עמשא  2014

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום בגווני ארגמן עם שוליים בוהקים. באף, ארומתיות טובה. פרי יער שחור, פרחים. נגיעות בשרניות, קלייה. תבלינים ופלפל שחור. הגוף, בינוני נוטה למלא, נעים וחלק. טאנינים רכים. תיבול. איזון. פרי יער שחור. פטל דובדבן ושזיף כהה. פלפל שחור. עסיסיות ואלגנטיות. סיומת טובה נוגעת בחמיצות. יין שתי. טעים ועכשווי. תמורה מצוינת למחיר.

הר עמשא הוא יין הבסיס של יקב יתיר, שכבש את מקומו במסעדות הטובות בארץ, ומציג שנה אחר שנה יציבות ועקביות באיכות גבוהה ביותר. הנוף הפראי, ההר והצומח של השמורה והר עמשא (+859) נושקים ליער יתיר ולכרמים, ומהווים מפגש ייחודי בין אזור ההר והמדבר, השלג והשמש, הסלע והאדמה, המייצגים את אופי יינות היקב. משם נגזר שם היין.

סוג היין: אדום יבש

זנים: בלנד אדום של 32% פטי ורדו, 27% קברנה סוביניון, 21% סירה, 20% מלבק.

הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר במטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו.

אזור הגידול: יער יתיר

כרמים: הענבים נבצרו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 650 עד 900 מטר. הקרקע גירנית חרסיתית.

בציר: החורף בבציר 2016 היה יבש ברובו עם שני אירועי גשם משמעותיים. האביב התאפיין באירועי "חורף", כולל גשם אביבי משמעות, סה"כ 277 מ"מ גשם (מעט מעל לממוצע). הקיץ והסתיו היו נוחים יחסית, ללא אירועי שרב משמעותיים. הבציר החל בענבי הוויונייה בתחילת אוגוסט והסתיים עם פטי ורדו ב-28 בספטמבר. עוד כ-120 דונם נכנסו לניבה (קברנה סוביניון, פטי ורדו, מלבק, סירה, טאנט וגרנאש). בסה"כ בציר איכותי.

ייצור היין: היינות מהכרמים השונים התבגרו בנפרד בחביות עץ אלון במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי. היין בוקבק בחודש מרס 2016 והושאר ביקב עוד כשנתיים להתבגרות בבקבוקים.

יישון: מתאים להמשך יישון לטווח של חמש שנים ויותר

נתונים טכניים:

PH – 3.62

TA – 5.56 g/l

אלכוהול: 15%

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע היין ארגמני. ניחן בארומה המזכירה פטל בשל, מעט עשן ותבלינים. טעמו פירותי, בשל, בעל גוף מלא.

התאמה לאוכל: ילווה היטב מנות בשר, אומצות ופסטות עם רוטב בשר.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 18 מעלות.

כשר: כן.

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ש"ח.

יינן: ערן גולדווסר

יקב יתיר

תל ערד

052-8308196  

[email protected] 

צילום: איל קרן

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top